Linksys WRT150N, draadloze verbinding wordt niet gevonden bij opstarten PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janneke1984

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 okt 2007
Berichten
2
Onze draadloze verbinding met de Linksys WRT150N werk niet zoals het zou moeten.

Steeds als we de computer opstarten, is ons draadloos netwerk niet zichtbaar (en kunnen we er dus geen verbinding mee maken). Als we de router (kort) resetten, is het netwerk wel zichtbaar en kunnen we gewoon verbinding maken. De verbinding blijft dan ook gewoon in stand. Maar het is nogal irritant om eerst je router te moeten resetten voordat we kunnen internetten.
Ter info: ons netwerk is beveiligd (WPA), we hebben een kanaal gekozen wat ver van onze buren afligt (zij kanaal 6, wij kanaal 11), de SSID broadcast staat aan en de sterkte van het signaal is gewoon goed (57%).

Als Internet Connection Type bij de configuratie van de router is DHCP ingesteld. Op de website van XS4ALL (onze ISP) vond ik echter (o.a.) de volgende gegevens:
Protocol: PPPoa
VPI/VCI 8/48
In het configuratiescherm van Linksys kan ik echter niet kiezen voor PPPoa
Is dit de oorzaak van ons probleem?

Ik had zelf al wat andere instellingen van de router aangepast, maar dit hielp niet. En zorgde er zelfs voor dat we op een gegeven moment geen verbinding met internet konden maken (beperkte of geen verbindingsmogelijkheden draadloos netwerk, omdat er iets niet goed ging met het netwerkadres verkrijgen).
Nu is de router weer ingesteld op de fabrieksinstellingen (op beveiliging en channel 11 na).

Wie weet hoe wet dit probleem kunnen oplossen??
 
Zelfde probleeem met Linksys WRT150N

Janneke1984,

Ik heb exact hezelfde probleem met mijn Linksys WRT150N. Heb jij al een oplossing voor dit probleem gevonden?

Rene69
 
Hoi Rene,
Inmiddels is het probleem bij mij opgelost. Ik heb uiteindelijk de router helemaal gereset (de resetknop lang indrukken), dan zet ie alle instellingen weer terug op de fabrieksinstellingen. Daarna wel weer je beveiliging aanzetten e.d.
Ik hoop dat dit bij jou ook werkt. Op de website van Linksys wordt je in ieder geval niks wijzer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan