Technopauluz
Gebruiker
- Lid geworden
- 20 apr 2008
Hey beste mensen!,
Ik heb hiero een probleem waar ik al dagen mee aan het rommelen ben omdat je het beste het ook zelf moet proberen wil je er iets van opsteken huh
maar ik loop nu toch ff vast:evil:
Het probleem:
Utorrent (een programma waar je online bestanden mee kunt binnenhalen) draait niet op volle snelheid. (een downloadsnelheid die 400kb/s zou zijn in plaats van een luttele 10kb/s)
De specificaties & Gebruikte Modem, Router etc.
Mijn modem:
Zyxel P-2602R-D1A
(deze krijg je bij een telfort 20MB abonnement en het is een basismodem)
Mijn router:
Een verse linksys WRT150N
Mijn besturingssysteem:
Windows XP (en de firewall uitgeschakeld om te testen of dit het probleem was)
Type verbinding:
Telfort ADSL 20MB
Wat heb ik zelf al gefixt?:thumb:
Na een lange dag & nacht zoeken en proberen had ik mijn modem in ieder geval zover gekregen dat ie Utorrent op maximale snelheid draaide en dat ik m'n spelletje jazz rabbit 2 kon spelen...
Ik wist vooraf nog helemaal niks van netwerkverbinden af dus dat vond ik al een hele prestatie
Ik heb in m'n router de vuurmuur uitgezet en de poorten open gegooit,
ook heb ik een statisch ip adres aangemaakt met wat hulp van portforward.com.
Toen ik mijn router binnen kreeg had ik met de zeer duidelijke handleiding snel internet op mijn 2e pc, maar toen deed utorrent het niet meer goed (op beide pc's), en boven werd ik ook na 30 seconden uit m'n online spelletje gekicked door een conection error!
Wat heb ik nu geprobeerd en gedaan?:shocked:
- Nou met mijn modem werkte dus het hele zooitje correct dus daar kon ik met een gerust hart m'n router op aansluiten.
- Ik heb mijn router ingesteld op een statisch ip-adres omdat u-torrent en diverse games dat nodig hebben...
- Ook heb ik mijn pc ingesteld met een statisch ip-adres
- Voor beide heb ik precies gedaan wat de handleiding van portforward.com voor de betreffende router & programma aangaf.
- Ik heb nog vele tervergeefse andere pogingen gedaan met het instellen van de router en het instellen van m'n pc (dynamisch of statisch)
- Mijn firewall van m'n router staat ook uit.
- De desbetreffende poorten zijn ook geforward in mijn router.
Conclusie:
Ik weet het niet en ben er niet uitgekomen ook niet naar veel zoeken en informatie opdoen, meschien zit jij nu wel te lachen in je relaxte bureaustoel omdat het een klein rotdingetje is wat ik wel eens over het hoofd zou hebben kunnen gezien
,nou laat mij ook ff meelachen en vertel ff wat er nog (anders) ingesteld moet worden
Ook als het wat geavanceerder is hoor ik het graag!
Alvast bedankt voor het lezen!
0:41?! ik ga nu pitten
Ik heb hiero een probleem waar ik al dagen mee aan het rommelen ben omdat je het beste het ook zelf moet proberen wil je er iets van opsteken huh

Het probleem:

Utorrent (een programma waar je online bestanden mee kunt binnenhalen) draait niet op volle snelheid. (een downloadsnelheid die 400kb/s zou zijn in plaats van een luttele 10kb/s)
De specificaties & Gebruikte Modem, Router etc.

Mijn modem:
Zyxel P-2602R-D1A
(deze krijg je bij een telfort 20MB abonnement en het is een basismodem)
Mijn router:
Een verse linksys WRT150N
Mijn besturingssysteem:
Windows XP (en de firewall uitgeschakeld om te testen of dit het probleem was)
Type verbinding:
Telfort ADSL 20MB
Wat heb ik zelf al gefixt?:thumb:
Na een lange dag & nacht zoeken en proberen had ik mijn modem in ieder geval zover gekregen dat ie Utorrent op maximale snelheid draaide en dat ik m'n spelletje jazz rabbit 2 kon spelen...

ook heb ik een statisch ip adres aangemaakt met wat hulp van portforward.com.
Toen ik mijn router binnen kreeg had ik met de zeer duidelijke handleiding snel internet op mijn 2e pc, maar toen deed utorrent het niet meer goed (op beide pc's), en boven werd ik ook na 30 seconden uit m'n online spelletje gekicked door een conection error!
Wat heb ik nu geprobeerd en gedaan?:shocked:
- Nou met mijn modem werkte dus het hele zooitje correct dus daar kon ik met een gerust hart m'n router op aansluiten.
- Ik heb mijn router ingesteld op een statisch ip-adres omdat u-torrent en diverse games dat nodig hebben...
- Ook heb ik mijn pc ingesteld met een statisch ip-adres
- Voor beide heb ik precies gedaan wat de handleiding van portforward.com voor de betreffende router & programma aangaf.
- Ik heb nog vele tervergeefse andere pogingen gedaan met het instellen van de router en het instellen van m'n pc (dynamisch of statisch)
- Mijn firewall van m'n router staat ook uit.
- De desbetreffende poorten zijn ook geforward in mijn router.
Conclusie:

Ik weet het niet en ben er niet uitgekomen ook niet naar veel zoeken en informatie opdoen, meschien zit jij nu wel te lachen in je relaxte bureaustoel omdat het een klein rotdingetje is wat ik wel eens over het hoofd zou hebben kunnen gezien

Ook als het wat geavanceerder is hoor ik het graag!
Alvast bedankt voor het lezen!
0:41?! ik ga nu pitten