Linksys WRT150N & Utorrent etc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Technopauluz

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2008
Hey beste mensen!,

Ik heb hiero een probleem waar ik al dagen mee aan het rommelen ben omdat je het beste het ook zelf moet proberen wil je er iets van opsteken huh;) maar ik loop nu toch ff vast:evil:

Het probleem::eek:

Utorrent (een programma waar je online bestanden mee kunt binnenhalen) draait niet op volle snelheid. (een downloadsnelheid die 400kb/s zou zijn in plaats van een luttele 10kb/s)

De specificaties & Gebruikte Modem, Router etc.:rolleyes:

Mijn modem:

Zyxel P-2602R-D1A
(deze krijg je bij een telfort 20MB abonnement en het is een basismodem)

Mijn router:

Een verse linksys WRT150N

Mijn besturingssysteem:

Windows XP (en de firewall uitgeschakeld om te testen of dit het probleem was)

Type verbinding:

Telfort ADSL 20MB

Wat heb ik zelf al gefixt?:thumb:

Na een lange dag & nacht zoeken en proberen had ik mijn modem in ieder geval zover gekregen dat ie Utorrent op maximale snelheid draaide en dat ik m'n spelletje jazz rabbit 2 kon spelen...:) Ik wist vooraf nog helemaal niks van netwerkverbinden af dus dat vond ik al een hele prestatie:p Ik heb in m'n router de vuurmuur uitgezet en de poorten open gegooit,
ook heb ik een statisch ip adres aangemaakt met wat hulp van portforward.com.

Toen ik mijn router binnen kreeg had ik met de zeer duidelijke handleiding snel internet op mijn 2e pc, maar toen deed utorrent het niet meer goed (op beide pc's), en boven werd ik ook na 30 seconden uit m'n online spelletje gekicked door een conection error!

Wat heb ik nu geprobeerd en gedaan?:shocked:

- Nou met mijn modem werkte dus het hele zooitje correct dus daar kon ik met een gerust hart m'n router op aansluiten.
- Ik heb mijn router ingesteld op een statisch ip-adres omdat u-torrent en diverse games dat nodig hebben...
- Ook heb ik mijn pc ingesteld met een statisch ip-adres
- Voor beide heb ik precies gedaan wat de handleiding van portforward.com voor de betreffende router & programma aangaf.
- Ik heb nog vele tervergeefse andere pogingen gedaan met het instellen van de router en het instellen van m'n pc (dynamisch of statisch)
- Mijn firewall van m'n router staat ook uit.
- De desbetreffende poorten zijn ook geforward in mijn router.

Conclusie::confused:

Ik weet het niet en ben er niet uitgekomen ook niet naar veel zoeken en informatie opdoen, meschien zit jij nu wel te lachen in je relaxte bureaustoel omdat het een klein rotdingetje is wat ik wel eens over het hoofd zou hebben kunnen gezien:p ,nou laat mij ook ff meelachen en vertel ff wat er nog (anders) ingesteld moet worden:D
Ook als het wat geavanceerder is hoor ik het graag!

Alvast bedankt voor het lezen!
0:41?! ik ga nu pitten

hoi,

Als je router aanstaat moet je inloggen met het ip-adres van de router en dan het wachtwoord: meestal admin.

Dan moet je ergens een instelling wijzigen en zeggen dat alleen utorrent de poort mag openen zowel naar binnen als naar buiten--> let op wees hier wel voorzichtig mee (virussen etc) sla alles op en hij zou het moeten doen.

Ook je firewall moet de verbinding van utorrent toestaan.

Als laatste niet bij ieder programma zijn er veel mensen die het al hebben(seeds) als dat er geen of heel weinig zijn dan is je verbinding dus ook trager want je kunt minder tegelijkertijd naar binnen halen. Hierdoor zou het wel een 10mbp/s kunnen zijn.

gr. rickrottweiler

Het bekende router achter router probleem.
Je moet de DHCP functie van je Linksys uitzetten en hem dom maken.Laat hem funktioneren als acces point.

Gaat dat lukken denk je ?

Nee geen succes, weer 5 uur ver*kt:mad:

- De vuurmuur staat uit
- De poorten zijn geforward

Ik krijg geen internet meer als ik mijn pc een static ip geef.

Als ik mijn router van de Automatische Configratie DHCP naar een vast ip wil veranderen krijg ik het bericht: ' De IP adressen (Wan en Lan) zijn identiek controleer deze opnieuw!
Wat valt er te controleren in hemels naam:evil:

Ik heb nu al 1000x spijt dat ik niet de wireless zyxel heb gepakt en 69 euro extra erbij gedokt heb het is dan wel bruikleen maar dan was ik van dit hele gezeik af...:shocked:

Toch bedankt voor de reacties

Dus dan moet ik mijn zyxel modem instellen op bridged zodat die gewoon alles doorlaat?
zijn er dan nog dingen waar ik rekening mee moet houden?

Teminste... of zou de linksys router ingesteld moeten worden op bridged? maar kan dat wel, hij heeft immers al die aanstuitingen etc. naar andere pc's?:)

Hoi !

Gewoon doen zoals het er staat; zowel 1) als 2) is mogelijk.

Zelf gebruik ik meestal mogelijkheid 1.

Greetz,

Harry.

Ik wil jullie toch nog even erg bedanken voor de hulp!:thumb:

De draadloze verbinding werkt goed nu, en ik heb de downloadsnelheden zoals ze moeten zijn... Voor m'n spelletje ligt het iets anders maar dat zou goed eens aan Vista kunnen liggen...:evil:

Wat ik dus gedaan heb: Van mijn Zyxel modem een Zombie gemaakt door hem in te stellen op bridged van te voren heb ik alle beveiligingen ook uitgeschakeld, dan de router erachter en die instellen en dan werkte het bij mij teminste...

(voordat ik mijn router had heb ik m'n modem al eens op bridged ingesteld maar toen had ik dus geen internet meer dus ik dacht (nadat ie gereset was voor de zoveelste keer) niet meer instellen op bridged :P)

Nogmaals bedankt!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan