LinkSys WRT150N website blocking

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanderbutterman

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2007
Ik heb de LinkSys WRT150N en zat even te kijken wat mijn mogelijkheden zijn qua website blokkering. Ik zie dat ik maar 4 sites kan blokken en ook nog eens met een beperkte lengte. Is er iemand die hier een oplossing voor weet? Ik wil via mijn netwerk dus voor bepaalde pc's restricties op kunnen leggen voor specifieke websites.

bvd sander

Ik denk dat je het verkeerd interpreteert: Je kunt meerdere policies vullen (zie dat bovenin een pull-down menu staat met Access Policy, waar meerdere nummers achter zitten).

Je kunt er dus meerdere vullen, met elke keer weer max. 4 websites.

Je zou bijv. een policy kunnen vullen die Hyves heet (policy 1), een policy die hotmail blokkeert (policy 2) etc.

Je moet ze wel op Enabled zetten om ze te activeren, vergeet dat dus niet.

[De handleiding is niet helemaal duidelijk, maar ik vermoed dat als je op Save settings drukt je er bij het pull-down menu Access Policy weer een nieuwe bijkomt die je kunt selecteren om te vullen. Verklaring: Je kunt policies ook wissen, dus ik vermoed dat die nummers in het pull-down menu dynamisch worden aangevuld met (minstens) 1 nieuwe als je Save settings drukt.

Voorbeeld: Je vult Access policy 1 en je drukt op Save settings.
Daarna kies je uit het Access policy pull-down menu policy 2, die vul je en drukt op Save settings.
Hierna zal waarschijnlijk dan weer in het pull-down menu een nieuwe erbij komen (3 dus), die je weer kunt vullen en opslaan.]

Samenvattend: Het is zeker mogelijk om meerdere policies te vullen, die per policy 4 url's kunnen blokkeren.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dankjewel voor de informatie. Het enige waar ik dus nog tegen aan loop is de lengte van de urls... klopt het dat die vrij beperkt is?

Ik neem aan dat de originele bedoeling van Linksys m.b.t. die URL velden wel zijn geweest om vooral toegang tot een hele website te blokkeren, dus kan ik me voorstellen dat daar geen honderden karakters per URL ingevuld kunnen worden.

De handleiding zegt niets over een beperking van het aantal karakters, maar als je daar tegen aan loopt zal die beperking er wel zijn (zie mijn opmerking hierboven).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan