hallo
ik heb even een vraagje...
ik heb sinds kort een linksys wrt160n router....hier zit op :
*laptop (draadloos)
*vaste computer (via kabel)
*playstation 3 (draadloos)
Het probleem heb ik eigenlijk als ik met mijn playstation 3, online wil gamen !
Hij kan heel moeilijk contact maken met andere gamers....en als hij dat wel doet....hapert het spel tijdens het spelen heel vaak...en dat is alles behalve fijn !
Mijn playstation heeft NAT-type 2 (schijnt een vereiste te zijn voor online gamen via router...dus dat is goed ).
Nu denk ik zelf dat het in mijn router instellingen zit !
Ik weet dat ik een aantal poorten open moet zetten...die in de handleiding van het boekje staan....dat zijn de volgende poorten :
TCP-poorten : 80,443,3407
UDP-poorten : 3659,6000
*zowel voor inkomend als uitgaand verkeer....dus deze heb ik allen in mijn router open gezet !
Nu staat ook in het boekje.....als je problemen krijgt tijdens het maken van een verbinding met andere online spelers en je internetverbinding zich achter een router met NAT bevindt,moet je mogelijke poortdoorschakeling op je router inschakelen door alle gegevens op poort UDP 3659 en UDP 6000 door te schakelen naar het ip-adres van je ps3 !
INSTELLINGEN ROUTER :
*netwerkmodus : gemengd
*kanaalbreedte : automatisch (20 of 40 mhz)
*kanaal : automatisch
*SSID-broadcast : ingeschakeld
*spi-firewall beveiliging : ingeschakeld
INTERNET-FILTER :
*anonieme internetverzoeken filteren (deze is aangevinkt)
*filter multicast
*filter doorsturen NAT
*filter ident poort 113 (deze is aangeschakeld)
Dus even voor de de duidelijkheid...het grootste probleem heb ik met mijn ps3...al is mijn internet ook wel een stukje trager met de router !!
ik hoop dat dit voldoende informatie is...zoniet dan hoor ik graag....en hoop ik uiteraard dat jullie mij kunnen helpen.
mvg,
david bruurs
ik heb even een vraagje...
ik heb sinds kort een linksys wrt160n router....hier zit op :
*laptop (draadloos)
*vaste computer (via kabel)
*playstation 3 (draadloos)
Het probleem heb ik eigenlijk als ik met mijn playstation 3, online wil gamen !
Hij kan heel moeilijk contact maken met andere gamers....en als hij dat wel doet....hapert het spel tijdens het spelen heel vaak...en dat is alles behalve fijn !
Mijn playstation heeft NAT-type 2 (schijnt een vereiste te zijn voor online gamen via router...dus dat is goed ).
Nu denk ik zelf dat het in mijn router instellingen zit !
Ik weet dat ik een aantal poorten open moet zetten...die in de handleiding van het boekje staan....dat zijn de volgende poorten :
TCP-poorten : 80,443,3407
UDP-poorten : 3659,6000
*zowel voor inkomend als uitgaand verkeer....dus deze heb ik allen in mijn router open gezet !
Nu staat ook in het boekje.....als je problemen krijgt tijdens het maken van een verbinding met andere online spelers en je internetverbinding zich achter een router met NAT bevindt,moet je mogelijke poortdoorschakeling op je router inschakelen door alle gegevens op poort UDP 3659 en UDP 6000 door te schakelen naar het ip-adres van je ps3 !
INSTELLINGEN ROUTER :
*netwerkmodus : gemengd
*kanaalbreedte : automatisch (20 of 40 mhz)
*kanaal : automatisch
*SSID-broadcast : ingeschakeld
*spi-firewall beveiliging : ingeschakeld
INTERNET-FILTER :
*anonieme internetverzoeken filteren (deze is aangevinkt)
*filter multicast
*filter doorsturen NAT
*filter ident poort 113 (deze is aangeschakeld)
Dus even voor de de duidelijkheid...het grootste probleem heb ik met mijn ps3...al is mijn internet ook wel een stukje trager met de router !!
ik hoop dat dit voldoende informatie is...zoniet dan hoor ik graag....en hoop ik uiteraard dat jullie mij kunnen helpen.
mvg,
david bruurs