Linksys WRT45G draadloos instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joeri123

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2008
Hallo,

Het draadloos internet hier werkt niet en ik dacht dat het wel een idee zou zijn om de router te resetten en de draadloze verbinding helemaal op nieuw aan te maken. Ik heb een Linksys WRT45G, en deze heb ik gereset door de knop op de achterkant 30 seconden in te houden.

Nu lukt het alleen niet om in mn internetbrowser te verbinden met http://192.168.1.1 om de router te configureren. Hij kan de pagina niet laden. Eerder lukte dit wel altijd. Ook heb ik al geprobeerd 192.168.10.1 en 192.168.0.1 maar deze werken ook niet.

Wel kan ik op het internet met een kabel.

Help

WRT54G uitzetten, PC afsluiten, PC bedraad aansluiten aan de WRT54G, WRT54G aanzetten (ong. 1 minuut wachten), PC aanzetten, opnieuw proberen toegang te krijgen.

Tijs.

Weet je zeker dat 192.168.1.1 (nog) je standaard gateway is?

WRT54G uitzetten, PC afsluiten, PC bedraad aansluiten aan de WRT54G, WRT54G aanzetten (ong. 1 minuut wachten), PC aanzetten, opnieuw proberen toegang te krijgen.

Tijs.

Werkte niet

Weet je zeker dat 192.168.1.1 (nog) je standaard gateway is?

Heb net gekeken, het is iets heel anders, hij is gelijk aan mijn gewone IP adres zeg maar, iets met 77.205.. da's toch best raar? Heb hem ook ingetypt in browser maar werkte niet.

Je moet iets fout doen. Zet de WRT54G opnieuw terug naar fabriekswaarden.
Daarna weer de riedel doen waar ik het in mijn vorige posting over had. Je PC bedraad verbinden met 1 van de 4 LAN aansluitingen die op de WRT54G zit. De WRT54G zelf nog NIET aansluiten aan je provider-modem.
Desnoods zet je tijdelijk ook je hele draadloze netwerkverbinding buiten werking in Apparaatbeheer op je PC voordat je met je met dit werk begint.

Je MOET dan een ip-adres op je bedrade verbinding een ip-adres in de 192.168.1.100 - 192.168.1.200 krijgen. Dan weer proberen de WRT54G te bereiken op http://192.168.1.1
Zodra geconfigureerd, de ene WAN/Internet aansluiting van de WRT54G die daarvoor bedoeld is aansluiten aan de router van de provider. Herstart daarna nog 1x de WRT54G, zodat die zeker een ip-adres krijgt vanuit de provider modem. Je kunt dan (indien draadloos ook ingesteld op de WRT54G) de draadloze verbinding weer gaan gebruiken (bedraad hoeft dan niet meer).
PS: Ik neem aan dat je niet een vast IP4 ip-adres op je bedrade verbinding hebt ingesteld, maar dat de IPv4 instellingen staan op "Automatisch een ip-adres verkrijgen".
PS2: Ik neem aan dat je niet DD-WRT firmware op je WRT54G hebt geïnstalleerd, dus dat de gewone firmware erop staat die vanaf de Linksys fabriek erop gezet is.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dat is wel zo'n beetje wat ik vandaag al meerdere keren heb gedaan, zonder resultaat. Maar goed, ik ga het nog wel een keertje proberen morgen, precies hoe jij het zegt.

Het lukt me echt niet... Heb precies gedaan wat je zei, en toen nog een keer.

Ik denk dat de router gewoon stuk is. Of tenminste het draadloze gedeelte, want ik kan wel gewoon via de router bedraad internetten.

a. Is de standaardgateway bedraad inderdaad 192.168.1.1 ?
b. Probeer eens (een) andere webbrowser(s). Met Firefox en Internet Explorer heb ik nooit problemen problemen gehad de WRT54G bedraad te configureren voor (bijv.) draadloos Internet.

Tijs.

a. Nee, heb ik gecheckt en het is iets met 77.205.xxx.x. Snap niet waarom. Maar deze intoetsen in webbrowser werkt ook niet.
b. Al geprobeerd

Dit kan eenvoudigweg niet als je mijn instructie goed gevolgd had. Ik zal nog even in rood aangeven wat je waarschijnlijk nu fout doet:
a. Zet de WRT54G opnieuw terug naar fabriekswaarden.
b. Je PC bedraad verbinden met 1 van de 4 LAN aansluitingen die op de WRT54G zit. De WRT54G zelf nog NIET aansluiten aan je provider-modem.
Desnoods zet je tijdelijk ook je hele draadloze netwerkverbinding buiten werking in Apparaatbeheer op je PC voordat je met je met dit werk begint.

Je MOET dan op je PC een ip-adres op je bedrade verbinding een ip-adres in de 192.168.1.100 - 192.168.1.200 krijgen. Dan weer proberen de WRT54G te bereiken op http://192.168.1.1

Zodra geconfigureerd, de ene WAN/Internet aansluiting van de WRT54G die daarvoor bedoeld is aansluiten aan de router van de provider. Herstart daarna nog 1x de WRT54G, zodat die zeker een ip-adres krijgt vanuit de provider modem. Je kunt dan (indien draadloos ook ingesteld op de WRT54G) de draadloze verbinding weer gaan gebruiken (bedraad hoeft dan niet meer).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Toch doe ik precies wat je hierboven heb gezegd.

De router nog eens ge reset naar fabriekswaarden, en vervolgens verbonden met PC, zonder de router te hebben aangesloten op de modem.
Als ik dan kijk bij ipconfig, staat er bij standaardgateway helemaal niks. Ik kan dus niet verbinden met 192.168.1.1.

Wel de pc aangesloten op een van de 4 LAN poorten?
En wat geeft de pc aan als toegekend ip-adres op de LAN aansluiting? Een 192.168.1.x ip-adres?

Tijs.

Dat IP adres is geen 192.168.1.x adres.

Maar goed, ik heb het onderhand opgegeven. Ben hier al lang genoeg mee bezig (weken)
Heb een nieuwe router besteld. De huidige hebben we al jaren, en misschien was ie gewoon aan vervanging toe.

In ieder geval bedankt voor je hulp, Tijs, ook al heeft het niet mogen baten!

Nieuwe routertje is binnen.

Binnen 10 minuten vlekkeloos geinstalleerd, heb nu weer draadloos internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan