Linksys WRT54G Aansluit problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

paperxwings

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2008
Hallo,

De bliksem is op dinsdag 15 juli bij ons ingeslagen, Upc media box en Upc modem zijn daardoor kapot gegaan. Ondertussen hebben ze al een nieuwe geplaatst, maar nu wil mijn pc geen verbinding meer maken via mijn router. Het lampje van de netwerkkaart brand rood (die normaal altijd groen brandde)

Pc geeft aan: Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden. En als ik klik op herstellen, zegt hij dat het IP adres niet vernieuwd kan worden.
Het vreemde is dat mijn laptop (draadloos en met draad, zelfde draad die het bij mijn pc niet doet) wel verbinding kan maken.

Overigens geeft mijn router ook niet aan dat er een kabel is aangesloten op de poort

Mijn pc draait op Windows XP en laptop op Vista.

Ik heb gisteren de pc naar de winkel gebracht waar ik heb gekocht heb, maar daar deed hij het gewoon.

Kan iemand mij helpen?

Laatst bewerkt:
Als jouw laptop het wel doet en de PC niet, terwijl die altijd wel goed gewerkt heeft, dan is waarschijnlijk jouw netwerkkaart in de pc ook stuk gegaan door die blikseminslag. Als je nog een los PCI netwerkkaartje heb liggen, dan valt het te proberen om die in te bouwen in je pc.

Cotje

Ik heb al een nieuwe netwerkkaart ingebouwt, sorry dat was ik vergeten erbij te melden.
De oude netwerkkaart was helemaal kapot, maar bij deze brand een rood lampje

Laatst bewerkt:
Het is toevallig ook niet zo dat je laptop een vast ip-adres heeft i.p.v. een ip-adres via een dhcp server?

start - uitvoeren
vul CMD in
klik op OK
voer het commano "ipconfig /all" uit

als je een dhcp adres heb staat er ergens een regel tussen met: "DHCP-Server.......: ***.***.***.***"

i.p.v. de sterretjes staan er dan wel cijfertjes uiteraard

lapope7.jpg

Hij geeft wel een IP adres maar er staat uitgeschakeld.
Dit is van mijn laptop trouwens

Laatst bewerkt:
Je grebruikt wel DHCP blijkbaar. Waar uitgeschakeld staat gaat over een aparte tunnel verbinding, die kan je voor nu wel even negeren :D

Probeer deze reparatietool eens uit op de pc die niet meer wil, misschien dat dat het probleem verhelpt

http://www.geerlof.eu/downloads/WinsockFIX.zip

Heeft niet gewerkt.
Er komt nu wel een tekstballonnetje met: u heeft geen toegang tot het internet, omdat het netwerk geen netwerkadres aan de computer heeft toegewezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan