Goedendag,
om maar ergens mee te beginnen: ik heb mij hier aangemeld omdat ik weinig verstand heb van routers e.d.
Wij hebben sinds kort een nieuwe KPN experiabox ontvangen van KPN wat trouwens een waardeloos ding is t.o.v. de oude experiabox, zijn er in ieder geval niet op vooruitgegaan.
Niet qua draadloos bereik, qua Lan-aansluitingen -1 en de Playstation3 werkt erg slecht in combinatie met de nieuwe experiabox. Maaar dat terzijde.
Om het draadloos bereik in huis een beetje te vergroten en meer apparaten bedraad te maken wil ik een Linksys wrt54g gebruiken.
Situatie:
Begane grond meterkast > thomson tg789
hiervan > 1 kabel naar eerste verdieping naar de linksys
en > 1 kabel naar tweede verdieping naar de airport express
Eerste verdieping logeerkamer > linksys wrt54g (versie 7)
Tweede verdieping zolder > apple airport express
Op deze linksys sluit ik bedraad aan: 1 laptop, 1 pc en de Playstation 3.
Hoe moet ik dit realiseren, ik ben namelijk al een dag aan het stoeien. De linksys moet als accesspoint fungeren heb ik begrepen.
Hopelijk kan iemand mij stapsgewijs vertellen hoe ik dit moet instellen, aangezien ik ook geen verstand heb van dhcp en ip-adressen enzovoorts!
Wil het graag begrijpen maar niet zonder uitleg.
Alvast heel erg bedankt!
Grtn
om maar ergens mee te beginnen: ik heb mij hier aangemeld omdat ik weinig verstand heb van routers e.d.
Wij hebben sinds kort een nieuwe KPN experiabox ontvangen van KPN wat trouwens een waardeloos ding is t.o.v. de oude experiabox, zijn er in ieder geval niet op vooruitgegaan.
Niet qua draadloos bereik, qua Lan-aansluitingen -1 en de Playstation3 werkt erg slecht in combinatie met de nieuwe experiabox. Maaar dat terzijde.
Om het draadloos bereik in huis een beetje te vergroten en meer apparaten bedraad te maken wil ik een Linksys wrt54g gebruiken.
Situatie:
Begane grond meterkast > thomson tg789
hiervan > 1 kabel naar eerste verdieping naar de linksys
en > 1 kabel naar tweede verdieping naar de airport express
Eerste verdieping logeerkamer > linksys wrt54g (versie 7)
Tweede verdieping zolder > apple airport express
Op deze linksys sluit ik bedraad aan: 1 laptop, 1 pc en de Playstation 3.
Hoe moet ik dit realiseren, ik ben namelijk al een dag aan het stoeien. De linksys moet als accesspoint fungeren heb ik begrepen.
Hopelijk kan iemand mij stapsgewijs vertellen hoe ik dit moet instellen, aangezien ik ook geen verstand heb van dhcp en ip-adressen enzovoorts!
Wil het graag begrijpen maar niet zonder uitleg.
Alvast heel erg bedankt!
Grtn