Linksys WRT54G met welke modem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lunatic

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2004
Goedenavond,

Ik denk eraan de Linksys WRT54G aan te schaffen. Ik lees hier goede berichten over. Echter heb ik adsl via een usb-modem, dus moet ik deze vervangen voor een ethernet-modem. Omdat alles van 1 merk vaak aangeraden wordt dacht ik aan de volgende twee opties:

- Linksys AG041 (modem/switch)

- Linksys BEFDSR41W (modem/router)

Zijn deze combinaties mogelijk of kan je geen router/modem aansluiten op een router/accesspoint???

Als er een ethernetmodem van een ander merk ook of zelfs beter geschikt is dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.

Alvast bedankt voor de reacties!

Brian

Je zult mi naar een alles in een oplossing moeten gaan want je usb modem kan in de kast.Maw de keuze zou een ethernetmodem met ingebouwde routerfunctie moeten zijn voor draadloos internet die tevens dienst kan doen als Accespoint.
Een voorbeeld is de Speedtouch van Alcatel 570/580

Kijk anders even op www.wifishop.nl.Daar is keuze genoeg.

De Linksys AG041 (modem/switch) komt mi sowieso te vervallen omdat dit niet gaat werken met een usb.

Dat wifi niet gaat werken met een usb modem dat weet ik. Ik bedoel ook dat ik de ethernetmodem VERVANG voor de USB-modem die ik nu heb.

Een alles-in-een oplossing was ook mijn eerste keuze, maar ik de reviews en gebruikerservaringen hebben mij niet echt overtuigd.

Daarom was mijn vraag ook of 1 van de twee eerdergenoemde modems kunnen samenwerken met de WRT54G.

Dus bv:

Planet ADSL --> Linksys AG041 --> Linksys WRT54G --> PC met wifi-adapter.

Planet ADSL --> Linksys BEFDSR41W --> Linksys WRT54G --> PC met wifi-adapter.

Kan ik met 1 van de bovenstaande combinaties een internetverbinding realiseren????

Greetz Brian

Bij de WAG54G valt bij veel gebruikers de verbinding zomaar weg. Bovendien is het bereik niet echt hoog beoordeeld. (zie link)

http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/reviewlist/6619AF9D52F16FF8C1256E8B006348A1.htm

De speedtouch 570 wordt wel als goed ervaren, alleen is dat een 802.11b en ik zoek een 802.11g standaard.

Over de Speedtouch 580 zijn echter niet veel reviews te vinden. Op kieskeurig helemaal niet.

De WRT54G wordt wel beoordeeld en ook nog eens goed. Ik dacht daarom aan dit apparaat in combinatie met een ethernet modem. Alleen kan ik niet achterhalen welke modem met de Linksys WRT54G kan communiceren. Dat zou ik dus graag willen weten.

Ik heb ook wel een setje van D-link in mijn hoofd en die ook als goed ervaren wordt. Alleen die is een stuk moeilijker te vinden, zeker in de stedelijke winkels.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan