Linksys WRT54G of WRT54GL ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

blazzter

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2006
Ik zoek een router die draadloze en bedrade poorten heeft. Na een tijdje zoeken kwam ik bij deze twee routers/acces points uit. Welke router raden jullie mij aan? Wat is eigenlijk het verschil tussen deze twee routers?

Of zijn er nog andere routers/acces points die beter zijn als deze linksys systemen?

Wat ik zo in de vluggigheid kon lezen(wat jij ook ook doen op www.linksys.nl )is dat er een knop voor dummy's op zit.
Voor de setup van het beveiligde draadloos internet.
Verder lijken ze hetzelfde.
Maar linksys is verder een uitstekende keuze van router.
Zeker als je bedenkt dat Cisco aan de wieg van internet heeft gestaan.

Laatst bewerkt:
Wat ik zo in de vluggigheid kon lezen(wat jij ook ook doen op www.linksys.nl )is dat er een knop voor dummy's op zit.
Voor de setup van het beveiligde draadloos internet.
Verder lijken ze hetzelfde.
Maar linksys is verder een uitstekende keuze van router.
Zeker als je bedenkt dat Cisco aan de wieg van internet heeft gestaan.

Oke! Het spijt mij dat ik jou iets heb laten lezen wat ik zelf ook had kunnen lezen. Maar zit er ook een verschil in bijvoorbeeld de beveiliging van deze twee routers?
Bij de GL"High security: TKIP and AES encryption, wireless MAC address filtering, powerful SPI firewall" zie ik staan bij de ene op linksys.nl en bij de ander:
"Advanced wireless security with 128-bit WEP encryption, MAC or IP address filtering" .

Hierbij neem ik dus aan dat de ene beter beveiligd is dan de ander? (de gl beter dan de g?)
Waar zit het verschil in, wanneer moet je dat merken zeg maar?

verschil tussen web en tkip(en haar zusje)

Als ik het in mij eigen woorden zou moeten uitleggen betwijfel ik of het er duidelijker op wordt.
Dus, via google bij oa deze link uitgekomen waar op pagina 5 het staat uitgelegd.

http://66.102.9.104/search?q=cache:...kip&hl=nl&ct=clnk&cd=3&gl=nl&client=firefox-a

Ik dacht trouwens dat elke zichzelf respecterende routerfabrikant nu alleen nog maar tka + hoger uitbracht. Misschien dat het met een versie update toch wordt aangeboden.

Ik zou niet voor de web gaan. Uiteindelijk is het jouw keuze.

Het verschil tussen WRT54G en WRT54GL is "Linksys released the WRT54GL in 2005 to support third-party firmware based on Linux, after the original WRT54G line was switched from Linux to VxWorks, starting with version 5"

bron

Bedankt voor de reacties. In principe is de GL dus qua beveiliging een stuk beter door de dynamische sleutel. Als ik het goed begrijp.

Ja.
Ik denk ook dat de GL versie nieuwer is, de G versie staat onder Archived Products op de linksys website.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan