linksys wrt54g Problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

fisie

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2006
Hallo,

Ik zit al een tijd met een probleem.
Ik heb een linksys wrt54g router staan die is aangesloten op een vaste huis computer en een laptop via een lan kabel. De laptop wordt ook wel eens gebruikt voor draadloos internet. Ik heb soms zomaar geen verbinding meer . dan zet ik de router uit (stroom er af) en 10 seconden later weer aan. en vervolgens heb weer gewoon internet. Dit probleem komt voor op de vaste computer en de laptop. Als ik via mijn laptop switch tussen een lan verbinding en draadloos internet moet ik ook de router weer aan het uit zetten. Hoe kan ik dit probleem verhelpen. Ik heb in de router gewoon de standaard instellingen en we hebben internet van @home

mvg

Roy

Hoi !

Al gekeken of er en firmware-update beschikbaar is ?

Je fout is een bekende bug in bepaalde versie's van de WRT54G.

Greetz,

Harry.

Gebruik je statische ip-adressen in je netwerk? Zo ja, stel in op DHCP. Dit kan wel eens de bottleneck zijn.

EDIT: @Harry: welke versies zijn dit dan?

waar kan ik kijken welke versie firmware ik hebt , en zou zo niet weten of ik statische ip adressen gebruik. kan je me uitleggen hoe ik dit kan controleren en instellen

Nou dat is een hele oude voor de WRT54g
als ik jou was zou ik hyperwrt erin laden. Dan ben je van alle problemen af!
ff googlen en de firmware upgraden via een vaste verbinding naar de modem.

Of je kan naar de site van linksys en de laatste firmware upgrade installeren voor jou versie

Hoi allemaal,

Ik heb hetzelfde probleem ook.

Nu dacht ik door het vastleggen van IP adressen (dus DHCP server op de router uitzetten) het probleem te omzeilen..maar door deze actie heb ik weer een DNS probleem dat ik met geen mogelijkheid kan oplossen.

Het gezeur met de DHCP funtie is dat er een leasetijd verbonden zit aan het toekennen van IP adressen door de router. Default is dit 0 = 1 dag.

Ik ben geen hevige downloader en mijn computer staat in de avond uurtjes aan, maar toch valt de verbinding zo nu en dan weg.

Stekker eruithalen hoeft niet persee. Ik heb ondervonden dat je via de interface (inloggen op je router) in het status tabje de DHCP kan releasen en renewen, waardoor alle IP adressen worden gereset.. Stekkers swoppen doe ik alleen als lampjes raar knipperen of als ik er zeker van ben dat ik met mijn instelllingen er een potje van gemaakt heb :)

Ik heb zelf een casema (kabel) abonnoment, en krijg van Casema een variabele IP toegewezen..

Mijn wenselijke situatie zou zijn dat ik vaste IP adressen heb van mijn pc's naar de router en dat al het internet verkeer direct wordt doorgestuurd. Dit alles natuurlijk zonder DNS problemen. Sinds ik dit deels voor elkaar had gekregen viel mijn internet verbinding geen enkele keer uit..

Iemand?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan