Linksys WRT54G v5 firmware upgrade nodig of niet?

• Onderwerp starter Onderwerp starter phal
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

phal

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2001
Sinds meer dan een jaar heb ik een Linksys Router WRT54G V5.
Internetverbinding gaat via de kabel van Telenet Vlaanderen en is dus vrij snel.
Af en toe valt de verbinding even uit en dat kan wel eens vervelend zijn als je net aan het internetbankieren bent.
Na het lezen van wat topics op dit forum heb ik even gecontroleerd welke firmwareversie ik gebruik: dat is versie 1.00.1. Ik heb dus nog nooit een upgrade gedaan van de firmware.

Daarom deze vragen: is het zinvol om dat wel te doen? Welke voordelen zal dat opleveren? Werkt dat altijd? Moet je na een firmware-upgrade al je instellingen wat betreft beveiliging opnieuw instellen? Is het niet beter om iets wat (tamelijk) goed werkt gewoon met rust te laten?

Een nieuwe firmware wordt niet voor niets gemaakt.
Daarin zitten de bugs van de vorige versies en verbeteringen in verwerkt.

Bij linksys moet je wel goed opletten dat je de juiste firmware download, omdat elke versie nummer een eigen firmware hebben.

Af en toe valt de verbinding even uit...
En met een beetje geluk staat er bij die nieuwe versie ook nog de verbeteringen die er gemaakt zijn.
In dit geval zou ik er zeker voor gaan, je firmware versie is nog een van de eerste.

Goed, 2 posters hebben mij proberen te overtuigen van het nut van een firmware-upgrade.
Blijft nog mijn vraag: moet je achteraf al je instellingen weer goed zetten of blijven die bewaard?

Na nieuwe firmware staan al je instellingen weer op default.
Je zult dus je gegevens weer opnieuw moeten invoeren.
Kijk wel even of er een backupfunctie op de Linksys aanwezig is.
Zo kun je bijvoorbeeld bij de WAG200G onder het tablad "Administration" je gegevens back-uppen en weer terug invoeren.

Bedankt

Dank voor deze tip !!!
Dit bespaart me veel werk.

Klaar

De firmware upgrade is vlot verlopen.
Ik had een backup gemaakt van de instellingen maar dat bleek niet nodig. Na de upgrade stonden alle instellingen nog zoals voordien: netwerknaam, beveiliging...
Nu afwachten of het ding ook beter werkt dan voorheen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan