Linksys WRT54G v7

Status
Niet open voor verdere reacties.

jakov

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2002
Hallo,

Ik heb deze router recent aangeschaft en het ding reset spontaan. Soms om de paar minuten, soms duurt het langer.

De Firmware versie is 7.00.0 van 11 april 2006.

Wie heeft diezelfde ervaring en een eventuele oplossing?

Gr

Jako

Ik heb ook bovenstaande probleem, zelfde router en firmware.

Net geinstalleerd. Hellup....

Ik heb ook bovenstaande probleem, zelfde router en firmware.

Net geinstalleerd. Hellup....

Er is al een tijdje een nieuwe firmware versie V7.00.1 (zie UK Linksys site).
Maar ik blijf het de slechtste versie ooit vinden. Nieuwe firmware lost niet alles op.

Ik heb drie WRT54G V7's gehad (allen onder garantie door Linksys omgeruild) en ik blijf zitten met de linker antenne die geen output geeft.

Mijn vorige (v2) deed dat wel en volgens Linksys zijn de specs niet gewijzigd. Dus niet één antenne voor zenden en de andere voor ontvangen.

Hebben jullie dat ook?

Linksys WRT54G versie 7 / firmware v7.0.0 erg slecht

Ik kocht ook nietsvermoedend een WRT54G Versie 7, je kan het aan de doos niet zien welke versie je koopt.

Ik heb gewoon een cabel/breedband router met een EJ45 netwerk aansluiting, die uiteraard met de kwaliteit van mijn ISP werkt; als daar problemen zijn weet je dat zo, b.v. DHCP werkt niet of de hele verbinding ligt er uit, dat zijn niet de problemen waar ik met deze router mee te maken kreeg.

Ik kocht deze ook als vervanger van mij USR8054 die het an sich goed deed maar last had van zo nu en dan "freezes", ook een bekend probleem, niet te fixen met firmware helaas, het model was uit 2004 dus wel weer aan vervanging toe.

Blijkt dat de WRTG54G nog veel ramzaliger is:

- tijdes het installeren wilde ik wat mac addresses opvoeren om uit te sluiten, na de apply changes - pats weg lan en wireless verbindin, wan lampje uit, router dood, reset en uit/aan was het enige wat er op zat, toen kwam ie weer tot leven met de factory defaults (balen, al je setup werk weg)

- Ik heb de wireless router een week geprobeerd met de verdere bevindingen:

De router wireless verbinding hapert soms, niet fijn als je met ssh tcp connecties ingelogd bent,(tijdens het surfen of downloaden merk je dit meestal niet, zet er maar b.v. ping-plotter op dan zie je deze interupties)

In de week is de router ook 5 keer totaal vastgelopen: kenmerk is dat de client meldt dat de wireless verbinding (ineens) niet meer werkt, en reconnecten lukt ook niet, op de router zelf is ook het wlan lampje uit.

Tja en als je even googelt zie je dat je niet de enige bent

Ik heb 'm teruggebracht en het omruilen was geen probleem naar een WRTGL, de open source versie van de router met Firmware Version: v4.30.7 lijkt deze erg stabiel te zijn, maar even een maandje mee werken - kijkenwatiedoet. Hint: doe de setup met IE, de web admin pages bevatten veel javascript wat niet in FireFox werkt en dan mist ineens DHCP aan je lijstje om je WAN op te zetten, ach niets is perfect....

Die WRT54G V7 moeten ze gewoon even uit de handel halen tot ze een stabiele versie hebben (hardware of firmware)..

Laatst bewerkt:
Check ook je clients

Niet onbelangrijk om te melden... Na het vervangen door een WRT54GL de open
source versie zijn veel problemen opgelost - echter de verbinding op de laptop met ingebouwde wifi card (b/g) bleef zo nu en dan haperen.

Na het updaten van de drivers voor deze wifi card was dit probleem uiteindelijk ook
opgelost.

Moraal van het verhaal: niet alle problemen worden door de router veroorzaakt, check ook je wifi clients en update je drivers tot de meest recente :cool:

Maar het blijft een feit dat een WRT54G goed is tot en met versie 3, hier zijn hele topics over vol geschreven op internet. latere versies zijn veelal een ramp:(
Ook de vele prima alternatieve firmware die voor de WRT54G is uitgebracht door 3th parties, werkt veelal alleen maar t/m versie 3...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan