Linksys WRT54G

Status
Niet open voor verdere reacties.

MelG

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2005
Berichten
8
Ik zit met een probleem met voornoemde router. Ik kan de router wel benaderen maar ik kan internet niet op. Alle ip adressen ed zijn ingevuld. Iemand enig idee wat ik over het hoofd heb gezien?

MelG
 
Even een vraag....welke ip adressen vul jij in?
 
Er wordt gevraagd om mijn IP adres en dergelijke in te vullen op de router. Het IP-adres van mijn pc dus
 
Oke,
welke provider heb jij dan?
Het invullen van de ip nummers is nogal een beetje vreemd......:(
 
Tiscalli, ik had al een ethernet modem maar ik wilde draadloos. Nu heb ik er een router tussen gezet en kan ik dus niet meer op internet
 
Oke we komen alweer iets dichterbij.
Welk modem van tiscali heb je.
Zit deze er nog tussen of is de linksys een adsl modem met router?
 
Ik heb een Zyxel Prestige 650 Ethernet modem. Mijn router is geen modem.

Al vast hartelijk dank voor je hulp
 
En daar gaat het fout.:eek:
de zyxel is namelijk ook een router en daar sluit jij een tweede router op aan.
Je zult in de linksys het router gedeelte moeten uitschakelen.
Heb je deze linksys bij een pc winkel gekocht?
Zo ja zou je het nog kunnen ruilen?
En dan voor een switch of voor een adsl router met meerdere uitgangen. Dan kan de zyxel vedwijnen.
Of zitten er op deze zyxel meerdere aansluitingen op de achterzijde.
Vertel eens waarom je deze linksys er tussen wilt hebben.
 
De linksys is voor wireless, die zyxel heeft geen antennes en kan dus ook niet draadloos. En dat draadloos wilde ik nu juist.:confused:
 
heeft de zyxel nog een paar aansluitingen vrij aan de achterzijde waar eventueel nog een computer op aangesloten kan worden......ja :D
Dan kun je een wireles accesspoint kopen en die daar op aansluiten.
Dat wat jij nu wilt doen gaat niet werken.
 
Nee, die heeft maar een uitgang met andere woorden ik ben het bokje en heb geld uitgegeven voor niks. :(

Maar toch dank voor je hulp
 
Ik weet niet of het draadloze gedeelte werkt als de router is uitgeschakeld.
Maar kun je de router niet inruilen?
Met een paar kunstgrepen is de router ook uit te zetten.
Maar daar kan ik je helaas niet mee helpen daar is mijn kennis te klein voor.:(
 
Als ik deze foto zo bekijk heeft je modem wel een computer op kan worden aangesloten (ethernet-poorten) dus zou je wel een accespoint kunnen aanschaffen.

Mocht je hem toch gaan ruilen vraag dan of ze de WAG54G op voorraad hebben, deze is namelijk voorzien van ingebouwd modem, 4 ethernetpoorten en een antenne voor draadloos netwerk.

Hier hoef je dan alleen maar je telefoonlijn op aan te sluiten en de boel te configureren. Op die manier heb je dus alleen maar de WAG54G voor je hele internet gebeuren nodig (en natuurlijk een computertje)
 
Mijn dank voor al jullie hulp. Ik zit nu echter wel wireless. Ik heb de kabel van de modem naar de router omgedraaid en waarempel ik zit op internet. Klinkt heel stom, maar het is zo.

MelG:D
 
Hoe bedoel je omgedraaid? Echt in de zin van de plug die eerst in het modem zat nu in de router gedrukt en vice versa?

Weird :8-0: maar goed, veel plezier ermee.
 
Ja, ook ik vond het vreemd, Ik dacht dat een kabel een kabel was en dat er geen verschil zat in een kant
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan