Linksys WRT54G

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nootdorp99

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Ik heb geprobeerd een draadloze internetverbinding te maken maar helaas het lukt mij niet.

Ik heb een Linksys WRT54G. Wanneer ik die op mijn modem aansluit en via een draadje naar mijn laptop gaat alles prima en kan ik direct hetr internet op maar......
via draadloos internet zie ik de router wel staan bij mijn draadloze internetverbindingen met de tekst automatisch maarin mijn taakbalk staat een rood kruis door de draadloze internetverbinding. Geprobeerd rechts te klikken om de verbinding te herstellen of dubbelklikken op mijn router in het overzicht resulteert wel in een pop-up scherm met de tekst dat er verbinding gemaakt gaat worden maar dat verdwijnt na verloop van tijd zonder welke melding ook.

Ik wordt er gek van.......

Wie weet een oplossing?

Eric

1. Heb je de software geinstalleerd van de Router voor draadloos Internet ? (is niet specifiek nodig maar kan helpen )
2. Is het mogelijk dat je router mogelijk beveiligd is of dat je er te ver vanaf zit ?

1. Heb je de software geinstalleerd van de Router voor draadloos Internet ? (is niet specifiek nodig maar kan helpen )
2. Is het mogelijk dat je router mogelijk beveiligd is of dat je er te ver vanaf zit ?

Ik heb inderdaad de crom die bijgeleverd zit gedraaid, dat wil zeggen de wizard die daarop staat. Daarmee configureer je de router middels een bedrade verbinding. Als ik draadloos wil dan staat de laptop nog geen twee meter van de router dus de afstand kan het niet zijn. Ook de beveiliging is niet ingeschakeld (één keer wel dan wordt de netwerksleutel gevraagd en die geef ik dan in maar telkens hetzelfde liedje).

Ik heb wel een keer voor elkaar gekregen om de router via het ip-adres te benaderen (bedraad weliswaar)....moet/kan daar iets ingesteld worden?

Per router is het allemaal weer verschillend... Ik heb nu een Asus router
Die dingen zijn niet duur en werken perfect (ook draadloos)
Met de Linksys heb ik niet zo veel ervaring die dingen zijn ook wel goed alleen het programma is een moeilijk systeem. (eem familie lid had er zelf ook problemen meet met het draadloos internet maar toen we de software geinstaleerd hadden en toen via die software verbinding hadden gemaakt deed die het wel)

Maar in principe hoef je niks in te stellen in de router om draadloos internet te ontvangen,

Ik heb zelf de WRT54G en werkt al 2 jaar compleet probleemloos.
Voor mijn provider (Casema) niets moeten instellen, gewoon aansluiten op het modem en internetten maar (afgezien van de eigen beveiliging natuurlijk:D )

Alles werkt weer naar behoren.
Ik heb een aparte insteek module van linksys gekocht en alles was direct goed.

Iedereen bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan