linksys wrt54g

• Onderwerp starter Onderwerp starter smotz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

smotz

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2007
Hallo ik heb een vraag want ik kom er niet meer uit !
ik heb een speedtouch 546 van KPN en heb nu een router aangeschaft de WRT54G van linksys om een draadloze verbinding in huis te maken.
alleen als ik m aansluit krijg ik geen internet meer op mn pc
heb al een beetje gegoogeld maar kom er niet uit !
ik kan in mn router komen via 192.168.1.1 en in mn speedtouch 546 via 10.0.0.138 maar weet niet wat ik moet instellen om internet te krijgen ! als ik trouwens de wrt54g aansluit kan ik ook niet meer in mn speedtouch komenheb hier nog wat gegeven van mn pc, ip =192.168.1.65
subnetmask=255.255.255.0 en standaard gateway =192.168.1.254 wie kan mij helpen in een beetje duidelijke taal hoe ik dit aan de praat krijg!
mvg Arno

ooooiii,

misschien helpt het als je je accesspoint (WRT54G) reset. zit een 'knopje' aan de onderkant. deze moet je ongeveer 10 sec. inhouden en dan weer aansluiten.

succes ermee!! en anders dan hoor ik het wel.

mzzzl

Had ik al gedaan maar helpt niet volgens mij moet ik op de speedtouch en de wrt54g wat instellen !

Op de speedtouch hoef je niets in te stellen.
De linksys moet je bridgen (als acces point instellen)

Dat wordt door hier door linksys uitgelegd voor een vergelijkbare router.
Vanaf:
Configureren van de Linksys Router met een LAN-naar-LAN Verbinding

Het router ipadres moet wel in het bereik van de dhcp van de speedtouch.
Misschien bv 10.0.0.142(zie gebruiksaanwijzing of setup)
mvg leo

Hey dit ziet er goed uit ga er morgen weer mee verder om dit te proberen wordt me nu te laat als ik meer weet laaat ik t weten in ieder geval vast bedankt mvg Arno

heel simpel !

zet in je linksys de dhcp uit

vervolgens steek je je netwerk kabel in port 1 vanaf je speedtouch (let op de wan of internet poort niet meer gebruiken)
als je draadloos gewoon aan heb op de linksys kun je nu gewoon internet hebben via de speedtouch.

de linksys router werkt nu als acces point.

heb ik geprobeerd maar krijg t niet voor elkaar!!
is er ook een mogelijkheid dat de speedtouch er helemaal tussen uitgaat ??

Ik heb net nog even in mn speedtouch gekeken
en vond daar deze gegevens:
ip adressen 10.0.0.138 statisch
192.168.1.254 statisch
192.168.1.1 statisch
DCHP groepen
lan private tussen 192.168.1.64 en 192.168.1.253
gateway 192.168.1.254

ook vreemd kom nu ik de linksys er tussen uit heb met 192.168.1.1 in mn speedtouch???

lan private tussen 192.168.1.64 en 192.168.1.253
Het moet lukken als je een adres als 192.168.1.70 (mag geen adres zijn van de pc(s) instelt bij router ip van de linksys en DHCP én NAT uitschakeld.
(zie de link uit mn eerdere post)
Zonder speedtouch kan het trouwens niet, daar zit ook een modem in voor je adsl lijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan