Linksys WRT54GL

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ghost
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ghost

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2002
Goedenavond mede helpmij'ers.

Zojuist heeft mijn oude draadloze eminent het begeven. Dus ik vol goed moed een linksys gekocht. Deze hangt achter een entry point en maakt zelf geen rechtstreeks verbinding met mijn provider.

Ik neem aan dat ik verder niets hoef te veranderen op het entrypoint omdat dat hiervoor ook normaal functioneerde.
Als ik echter 192.168.1.1 op de laptop typ krijg ik de draadloze...(zolang de kabel erin zit)
volgens mij gaat het daar al fout. Wat moet ik in hemelsnaam doen om dit ding te vertellen dat hij alleen maar een doorgeef luik is?

uhm..als ik het niet goed uitleg...kan kloppen want echt handig ben ik niet. hahaha

Wat gaat er precies fout? Heb je geen internetverbinding? Of wil je andere computers benaderen en kun je daar niet bij?

Ik kan de router wel benaderen maar kom niet op internet.
de router heeft overigens het ip adres van het accespoint

Wat doet je accesspoint precies? Functioneert die als router? In dat geval kun je het accesspoint er misschien beter tussenuit laten, omdat je linksys ook een router is.

Op het accespoint is ook VOIP aangesloten Ik heb begrepen dat dat via deze draadloze linksys problemen gaat geven. daar kan ik dus niet aanzitten.
Het heeft volgens mij iets met DHCP te maken? (dat heb ik gehoord...weet niet wat het betekent)

Kan kloppen. DHCP zorgt ervoor dat er ip adressen worden uitgedeeld aan de computers die aangesloten zijn. Probeer dit eens uit te zetten op je linksys. Dus DHCP en / of NAT kun je proberen uit te schakelen. Daarmee maak je van je linksys router een accesspoint, wat je hiervoor denk ik ook had.

ok..de oplossing.

De ethernet kabel die van de internet router afkomt doe je niet in de ingang van de linksys..
maar in 1 van de 4 poorten. Deze gaat zich dan gedragen als een bridge.vervolgens laat je in het basic setup
menu alles met rust. behalve DHCP die disable je en je geeft de draadloze een ip adres dat in de range van
de internet router ligt. 192.168.1.2 bijvoorbeeld.

Voila....

Met dank aan Held.:thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan