Linksys WRV54G router problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruben182

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2007
Berichten
43
Hallo iedereen,

Ik heb een probleempje met een router

Ik gebruik een Linksys WRV54G router, volg de installatie op via de cd, ga dan nog naar http://192.168.1.1 om kleine aanpassingen te plegen volgens de userguide, maar ik kan niet op internet komen als de router ertussen zit.

Bij netwerk connections stond er wel gateway connection - of iets dergelijks - stond op disabled, dus probeerde connect te verkrijgen, maar wat ik ook probeerde, het lukt niet.

Als ik via de laptop met wifi zoek naar netwerken, kom ik de router wel tegen, kan dan ook verbinden, maar er staat dat het alleen een lokale verbinding is(?) en kom dit dan tegen "laptop naam -> router naam ---> internet" maar het streepje tussen de routernaam en internet is met een kruisje gemerkt.

de bedoeling van de setup is:

dekstop via utp
laptop draadloos
smartphone & pda draadloos


ik ben er onderhand behoorlijk moedeloos van, dus als jullie een idee hebben, hoor ik het graag!


alvast bedankt! :D


groetjes, Ruben
 
waarom zelf rommelen als iemand ander dit binnen 15 min heeft opgelost.

Maak je verbinding via kabel? zo ja, dan zul je de netwerknaam van de provider moeten invoeren. de router moet zorgen voor de inbel verbinding wanneer een pc of wat dan ook er om vraagt.
 
Heb je wel een link van je router naar de modem(zie lampje op de router)

Ik krijg het vermoeden dat je een ip conflict heb tussen de router en de modem.
Veel modems gebruiken het zelfde ip nummer op de lanpoort die jij opgeeft.
Je kan in de router de wanpoort op een ander start ip adres zetten buiten de range die nu ingesteld staat. Bijv. 192.168.10.1
De achterliggende ip adressen worden dan opnieuw opvolgend uitgedeeld door de router.
Daar hoef je verder niets mee te doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan