Linksys WUSB54G Wireless-G USB Adapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sven2007

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2007
Ik heb zo een toestelletje dat verbonden is met mijn pc. Ik kan met dit toestelletje verbinding maken met de router maar niet met het internet.

Blijft steeds staan op netwerkadres verkrijgen en dan krijg ik verbonden maar met beperkte of geen verbindingsmogelijkheden.

Ik de driver van het toestel zie ik dat de verbinding naar de router goed is maar niet naar het internet...

Heb hier hezelfde probleem, de adapter heeft ongeveer 2 dagen goed gewerkt en nu na een update van xp is er geen verbinding meer met mogelijk met het internet en dus wel met de router. Iemand?

Heb hier met een pc een gelijkaardig voorval, de wireless USB vermeld dat er contact is met de router maar slaagt er maar zelden in om een degelijke verbinding te maken met internet
En dan hooguit een 30 tal seconden.
Deze pc heeft wel een trage usb en ik vermoed dat de overdracht snelheid er voor iets tussen zit.
Heb nog 2 andere pc's en daar werkt alles wel.

Check je IP-adres

Dit probleem komt heel regelmatig terug.

De eerste stap is na te kijken of je wel verbinding hebt met je wireless router.
In veel gevallen geeft een wireless kaart de status "verbonden" weer, wanneer een IP adres werd toegekend. Het kan echter zijn dat dit IP adres een intern windows adres is.

Ga onder start>uitvoeren>cmd

In het DOS venster typ je ipconfig/all

dit geeft de netwerkkaart instellingen weer.

Als je IP adres 169.254.x.x is, dan heb je geen verbinding. Normaal moet het IP adres door de router worden toegekend (tenminste als de DHCP service ingeschakeld is).
Voor Linksys routers moet een IP adres bvb. 192.168.1.100 zijn.

hopelijk geeft dit al wat meer info.

groeten,

Webster18

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan