Linksys WUSB54GC Software niet compatible op Windows 2000!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wiejeben

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2008
Hallo, ik heb hier een Linksys G USB Adapter, alleen de software is niet compatible met Windows 2000!

Weten jullie een vervanger voor dit probleempje?

Groeten, Maarten

Alle drivers zijn geschikt voor W2000 (want XP en W2000 gebruiken hetzelfde driver-'model').
Wel zul je wellicht de utility die je erbij kunt installeren wellicht niet gebruiken onder W2000.

WUSB54GC Versie 3.0: link
WUSB54GC Versie 2.0: link
WUSB54GC Versie 1.0: link

Verder meen ik gezien te hebben dat het (eigenlijk) een Ralink 2870 is, waarvan de drivers die Ralink beschikbaar stelt wél geschikt zijn voor W2000.
Dat zou de bovenste genoemde driver moeten zijn op deze link. Hopelijk werkt die als je er met de spullen van Linksys niet uitkomt.

Vervelend is dat je verplicht een hulpprogramma moet gebruiken onder W2000, want Zero Configuration is niet onder W2000 beschikbaar.

Hopelijk kun je wat met bovenstaande zaken.

Succes,

Tijs.

Hallo,

Ik meen me te herinneren dat W2000 wel Wireless Zero Configuration heeft... In ieder geval W2000 SP4/6 (dat weet ik niet zeker meer :P)...

theblindman.

Eey, ik heb v3 ;) Het installeren is niet gelukt, om de zelfde reden als waar deze topic over gaat!

Hij is niet compatible met Windows 2000

Nog gekeken naar de Ralink drivers?

Tijs.

Hallo,

Heb je alle Service Packs voor Windows 2000 al geïnstalleerd?

theblindman.

Ja, deze computer is van mijn zusje! En ze had nog geen ene update geinstalleert. Dus, ik had al 123 updates geinstalleert.

Ik heb nu:
Microsoft Windows 2000 5.00.2195 SP 4

Zelf gebruik ik Windows 7, maar dat is op een andere computer!

---
Hij werkt niet! Maar, ik had waarschijnelijk de verkeerde drivers gedownload!
USB
(RT2500USB) Maar, ik moest zeker een oudere versie hebben.

Laatst bewerkt:
[...]Hij werkt niet! Maar, ik had waarschijnelijk de verkeerde drivers gedownload!
USB
(RT2500USB) Maar, ik moest zeker een oudere versie hebben.

Ik had nog gezegd: De bovenste driver van die pagina, oftewel die voor (o.a.) de RT 2870 (had ik ook vermeld...).
Ik geef nu maar de rechtstreekse link: hier

Succes,

Tijs.

Het installeren is zonder problemen gelukt, maar nu heb ik het volgende probleem:
Als het programma opstart, dan krijg ik:
RaUI.exe - Entrypoint niet gevonden
Kan entrypoint van procedure WTSGetActiveConsoleSessionId niet vinden in DLL-bestand KERNEL32.dll.

Waarschijnelijk is mijn KERNEL32.DLL te oud! Weet iemand een programma waarmee ik hen kan upgrade, want ik heb KERNEL32.DLL wel.

De 1e OS waar deze code in voor kwam was Windows XP
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa383835(VS.85).aspx

Laatst bewerkt:
Kan iemand reageren, want anders ga ik een andere USB stick halen!

(Ik d8 dat je na 24 uur mag bumpen!)

Iemand...? Nee okey, ik ga hen terug brengen naar de winkel en om een nieuwe vragen!

[...]Waarschijnelijk is mijn KERNEL32.DLL te oud! Weet iemand een programma waarmee ik hen kan upgrade, want ik heb KERNEL32.DLL wel.

De 1e OS waar deze code in voor kwam was Windows XP
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa383835(VS.85).aspx

Ik volg je redenering (goede analyse), en ik zou dan inderdaad je apparaat omwisselen voor eentje waar de ondersteuning voor W2000 gegarandeerd is (en de drivers + utility direct op CD wordt meegeleverd).

EDIT: Overigens is er iemand die de 'ontbrekende' systeemprocedures aanvult op Windows2000, zodat de kansen dat programma's ook werken op W2000 wordt vergroot. Niet getest, maar in maart dit jaar nog bijgewerkt. link. Ik zou dit overigens niet inzetten, tenzij je nergens (meer) een draadloze netwerkkaart kunt vinden waar de W2000 ondersteuning van beschikbaar is én die ook echt onder W2000 werkt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Opgelost ;) Ik heb een oudere versie, maar dat geeft niet.
Het koste 3 euro duurder, maar ik heb hen al getest, en hij doet het prima

Fijn dat je nu draadloos kunt internetten! :thumb:

Graag nog de vraag als opgelost aangeven. Klik hiervoor op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan