Lint aanpassen via excel vba (2003)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Victorr99

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2015
Beste Helpmijers,

Er bestaan al verschillende forums over dit onderwerp maar kom er helaas niet wijs uit.

Ik heb een excel bestand gemaakt wat op een netwerk schijf staat en benaderd kan worden door verschillende gebruikers.
Zodra het bestand geopend wordt wil ik dat het lint wordt aangepast naar een zelfgemaakt lint. (alle andere linten zijn dan weg/niet zichtbaar)
En als ik een ander bestand open dat de normale linten er weer staan op de zelfde plek, volgorde enz.

Ik werk op het moment met excel 2003 maar moet ook kunnen werken op nieuwere versies van excel.

Heeft iemand hier een ideetje voor?

Alvast bedankt

gr. Victor

Er is geen lint op Excel/Office 2003, want bestaat pas vanaf Excel/Office 2007. Praten we wel over hetzelfde, hier?
Verder: Kijk hier voor een paar aanzetten (incl. kleine snipjes VBA) en hier even zoeken op lint om bij Ron de Bruin rechtstreeks rond te kijken voor tips/code.

Tijs.

Andersom kan wel. Het is dus wel mogelijk om vanaf Office 2007 zowel het lint aan te passen als de menu's van Office 2003.

Ik bedoelde de werkbalken (2003). Ik heb het nu zover dat de code werkt. Nu nog zoeken op de sites wat jullie gegeven hebben voor de code voor het lint van 2007 en hoger.
Maar in iedergeval, bedankt voor de moeite!
Mvg, Victor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan