Linux als server

Status
Niet open voor verdere reacties.

warion14

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 okt 2012
Beste,

ik ben deze maand begonnen in een bedrijf waar men met linux werkt.
nu willen ze een linux servers in het bedrijf implementeren nu is mijn vraag hoe neem ik dit het beste aan.

Account --> syncronisatie over verschillende machines mogelijk ? bv
Server 1 == Account server maar da ze ook op server2 kunnen met , gebruiker gegevens eventueel in phpmyadmin?

Webserver , PhpMyadmin,Php,MYSQL
Proxy Server (filter websites)
VPN (accounts op phpmyadmin??)

firewall

ik heb ervaring met de command line en batch scripting maar daar eindig het ook , daarom vraag ik hier even waar ik moet op letten en voor account syncronisatie.

wat primeerd is eigelijk om gebruikers aantemaken , en dat men ok de 2de server kan aanmelden
Dit zou de opstelling worden

server 1
Primary Domain Controller
Accounts...
DNS
MYSQL, PHP,APACHE

Server 2
Firewall
VPN
Proxy
FileServer
Mail Server

Server3
Bacups
Bacup Accounts

het is een grote post maar ik zou het appricieren als jullie me al wat verder kunnen helpen.

thanks

hallo
waar werkt het bedrijf nu mee is het de bedoeling dat deze als schaduw gaan draaien of nemen deze het over van windows.
op welke versie van linux draaien deze servers op ubuntu maindrake redhat kortom wat is precies de bedoeling.
open source draaien is goedkoper en als je volledig kan werken met linux dan kan je dat met een tool syncroniseren maar.
zorg voor een goede backup en laat het eerst naast elkaar draaien
succes

deze gaat het windows systeem overnemen, deze draaien Debian de bedoeling is dat er 3servers komen

Server1
accounts
fileserver

Server2
sql
webserver
proxy
vpn
firewall

server backup

de bedoeling is dat als we accounts maken op server 1deze op een of andere manier gesyncroniseerd worden op alle server mss met phpmyadmin ofzo zodanig als er authorisatie nodig is dat ze overal dezelfde login gegevens hebben

dan als de gebruikers van thuis willen werken via vpn ook dezelfde login gegevens hebben

dit zijn de enige dingen dat ik nog niet weet hoe aan te pakken

Laatst bewerkt door een moderator:
welke linux vesie ga je gebruiken en kan je niet eerst in het klein opzetten om te kijken of het goed werkt.
je zit ook met het openen van microsoft gerelateerde software zoek even op het linux forum daar staan vast de andwoorden.
ik heb het zelf gedaan voor het bedrijf maar wij zijn er op terug gekomen en terug naar windows gegaan
als je toch linux wil draaien kan je ook alle werkstations onder windows laten lopen of blijven deze onder microsoft.
ik wil je best verder helpen alleen heb ik dit lang geleden gedaan en mail gewoon prive hulp gaat via het forum, daar is een forum voor werkt makkelijker
groet ton

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste,

Het besturingen systeem dat we gebruiken is debian squize , we hebben enkele test pc'tjes waar we de instelling zullen op plaatsen.

Dus

Server 1(domein controller)
Accounts
Opslag server(samba)

Server2 (netwerk server)
Mysql
PHP
APACHE
VPN
Proxy(squid)
Firewall

Server3(Bacup server)
Bacup

Het zou de bedoeling zijn met de accounts die aangemaakt zijn op server1 dat we deze accounts ook kunnen gebruiken op server2, & 3.
Server 1 word due de Primary Domain Controller.

Is eer een tool op het internet dat je accounts kan aanmaken via phpmyadmin en dat je met samba hier toegang tot krijgt?
Als dit mogelijk is kan ik wel alles implementeren op deze manier vpnaccount,squidaccounts,ftp account etc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan