Linux antivirus & Firewall

• Onderwerp starter Onderwerp starter visha
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

visha

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jul 2005
Hallo,
ik heb laatst Ubuntu geinstalleerd.
Heb dus nu de volgende vraag :
Is het nodig dat je bij linux een antivirus en een firewall te installeren???

Hallo,

Ik zelf heb het niet, vind het ook nog niet nodig.
En wat ik doe is een virusscanner ook niet echt nodig.

Je moet zelf kiezen wat je wilt natuurlijk.
Maar ik vind het overbodig, maar de keuze ligt volledig bij jezelf.

Ciao ;)

Feit is, dat er veel veel minder virussen en andere malware voor Linux gemaakt worden dan voor Windows. Anti-virussoftware is niet echt nodig, maar een firewall kan toch wel handig zijn.

De enige virusscanners die er bestaan voor linux zijn virusscanners die je bestanden scannen op windows virussen. Enkel nuttig om windowsgebruikers te beschermen als je bijvoorbeeld een geinfecteerd bestand doorstuurt. Je eigen pc beschermen tegen virussen is niet nodig, want er bestaan geen virussen en andere malware voor linux

Ik heb altijd gehoord (maar weet dit niet uit eigen ervaring) dat ubuntu reeds een ingebouwde firewall heeft. Als je deze wilt gebruiken via een grafische interface moet je wel nog een programma instaleren (heb echter geen idee welke)

De enige virusscanners die er bestaan voor linux zijn virusscanners die je bestanden scannen op windows virussen. Enkel nuttig om windowsgebruikers te beschermen als je bijvoorbeeld een geinfecteerd bestand doorstuurt. Je eigen pc beschermen tegen virussen is niet nodig, want er bestaan geen virussen en andere malware voor linux

Ik heb altijd gehoord (maar weet dit niet uit eigen ervaring) dat ubuntu reeds een ingebouwde firewall heeft. Als je deze wilt gebruiken via een grafische interface moet je wel nog een programma instaleren (heb echter geen idee welke)
met Firestarter :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan