Linux blenden met oude laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tecker

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2006
Hallo,

Ik heb van iemand een zeer oude (toen goede) HP laptop gekregen. (windows 98, Pentium III en 64MB ram. :P haha niet lachen.

Maar ik zie dit dus als een projectje. Ik heb nog een SO DIMM DDR kaartje van 256 ergens gevonden. En zou dus met wat moeite er een light xp op kunnen zetten of misschien windows 2000. Maar om heel eerlijk te zijn voel ik daar weinig voor.

Is er geen zeer stabiele lichte Linux distributie waarmee ik kan gaan experimenteren.

Zo zou ik hem mijn opa kunnen geven. Dat hij wat kan internetten, nieuwsbrieven van de sportclub en dorpsevenementen ontvangen.
Hij merkt dat hij steeds meer misloopt omdat hij dit niet kan volgen zonder computer.

Ik weet ook dat er bij sommige netbooks een linux distro wordt gebruikt die zeer basic is.

Kan iemand me dus een bordje met de juiste richting voorhouden?

ubuntu is klein en fijn.
heb ik ook op een zeer oude laptop geplaatst en werkend gemaakt.
zeer verrassend

Mocht je nog ubuntu tutorials nodig hebben: Kijk even in deze discussiedraad.
Ellasar beveelt daar als alteratieven voor ubuntu ook nog een paar andere Linux distributies aan, moch ubuntu niet naar je smaak zijn.

Tijs.

lxde is een extreem lichte desktop omgeving voor linux. Bij ubuntu/debian installeer je deze alsvolgt:
apt-get install lxde

dus eerst mini cd installeren en dan kom je in de terminal en dan de code van dropl. En als je het niet snapt zeg je het maar. Of XFCE

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan