Linux distro dat windows programmas draait?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kyran

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2012
Weet iemand hier een leuke linux destributie die windows programmas draait?

Ik word moe van het opnieuw installeren van windows, want windows laat te veel troep staan waardoor pc's sloom worden.

Hiermee bedoel ik dus een distributie die windows programmas kan draaien zonder vervelende emulatie software (Wine) of virtualboxxes omdat je daar niet mee kan gamen. Wine faalt tenminste om (zowat alle) games uberhaubt te kunnen draaien of smooth af te laten spelen.

Maar weet iemand een distributie van linux waarmee je .exe bestanden mee kan runnen?

Die bestaan niet. en games kunnen in principe prima in wine, de beperking is vaak directx wat alleen draait in windows.

Er is ooit eens een OS geweest dat winlux heette.
Ik heb geen idee of het er nog is. Toen waren er geruchten (?) dat M$ het opgekocht heeft omdat ze het via de rechter niet verbieden konden.

Laat je eventuele ervaringen hier eens horen.

Ook Linux wordt sloom als je er geen verstand van hebt en niet goed configureert...
Hoe kun je een trage Windows eenvoudig vervangen?
Maak een schone install, zorg dat de paden naar de opslag op een andere partitie staan (dus mijn documenten verhuizen naar een vrije schijf, D of E of ..naar keuze dus).
Dan maak je een image van je systeemschijf en bewaar daar op 2 verschillende harde schijven een backup van.

Wordt Windows traag.. check even of je toch nog lokale data vergeten ben te backuppen... doe dat alsnog en zet dan de schone image weer terug.. en je hebt weer een snel systeem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan