Linux Driver met AMD chipset 790FX

Status
Niet open voor verdere reacties.

the bam

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2007
Berichten
77
hallo,

ik heb nu momenteel dit systeem:

MSI K9A2 Platinum (AMD chipset 790FX)
AMD athlon 64 x2 6000+ (@3.3GHZ)
4x 1GB G.E.I.L. RAM geheugen
2x ATI radeon HD2600XT gddr4!

mijn vraag is nu waa rkan ik de drivers vinden voor dit systeem of zoekt linux ze zelf op van internet of hoe gaat dit in z'n werk.

en ja ik ben nieuw met linux
 
Ik lees net dat je een DVD hebt gedownload, daarop hebben ze geprobeerd zoveel mogelijk drivers te zetten. Om niet te zeggen alle, aangezien er nog wel recente drivers missen. Dus uit de berg in de DVD probeerd een programma een beetje uit. En als hij (prog) response krijgt met een driver dan gebruikt hij die verder. Maar wat gaat er niet goed dan, want je noemt 4 zaken waarvoor wel meerdere drivers zijn te verkrijgen?
 
Laatst bewerkt:
Ik lees net dat je een DVD hebt gedownload, daarop hebben ze geprobeerd zoveel mogelijk drivers te zetten. Om niet te zeggen alle, aangezien er nog wel recente drivers missen. Dus uit de berg in de DVD probeerd een programma een beetje uit. En als hij (prog) response krijgt met een driver dan gebruikt hij die verder.
Maar werkt het niet, dan kan je veelal zoeken op type hardware + woord driver op het forum van de bewuste distributie. Wat gaat er niet goed?

dus in feite ik moet die DVD in me drive stoppen en dan gaat linux het uitzichzelf de drivers installe fo moet ik dan door die hele waslijst doorzoeken?
 
Ja gewoon opstarten met die DVD in je speler, dan gebeurd er idd wat jij zegt en gaat hij uitproberen. Tenzij ze niet op de DVD staan natuurlijk en dan moeten we hem misschien even helpen.
 
Laatst bewerkt:
laat dit alles maar zitten linux is crap naar mijn mening of het wil gewoon niet draaien met mijn setup