Linux Driver met AMD chipset 790FX

Status
Niet open voor verdere reacties.

the bam

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2007
Berichten
77
hallo,

ik heb nu momenteel dit systeem:

MSI K9A2 Platinum (AMD chipset 790FX)
AMD athlon 64 x2 6000+ (@3.3GHZ)
4x 1GB G.E.I.L. RAM geheugen
2x ATI radeon HD2600XT gddr4!

mijn vraag is nu waa rkan ik de drivers vinden voor dit systeem of zoekt linux ze zelf op van internet of hoe gaat dit in z'n werk.

en ja ik ben nieuw met linux
 
Ik lees net dat je een DVD hebt gedownload, daarop hebben ze geprobeerd zoveel mogelijk drivers te zetten. Om niet te zeggen alle, aangezien er nog wel recente drivers missen. Dus uit de berg in de DVD probeerd een programma een beetje uit. En als hij (prog) response krijgt met een driver dan gebruikt hij die verder. Maar wat gaat er niet goed dan, want je noemt 4 zaken waarvoor wel meerdere drivers zijn te verkrijgen?
 
Laatst bewerkt:
Ik lees net dat je een DVD hebt gedownload, daarop hebben ze geprobeerd zoveel mogelijk drivers te zetten. Om niet te zeggen alle, aangezien er nog wel recente drivers missen. Dus uit de berg in de DVD probeerd een programma een beetje uit. En als hij (prog) response krijgt met een driver dan gebruikt hij die verder.
Maar werkt het niet, dan kan je veelal zoeken op type hardware + woord driver op het forum van de bewuste distributie. Wat gaat er niet goed?

dus in feite ik moet die DVD in me drive stoppen en dan gaat linux het uitzichzelf de drivers installe fo moet ik dan door die hele waslijst doorzoeken?
 
Ja gewoon opstarten met die DVD in je speler, dan gebeurd er idd wat jij zegt en gaat hij uitproberen. Tenzij ze niet op de DVD staan natuurlijk en dan moeten we hem misschien even helpen.
 
Laatst bewerkt:
laat dit alles maar zitten linux is crap naar mijn mening of het wil gewoon niet draaien met mijn setup
tijdens instalatie loopt bij de laatste stap elke keer op nieuw VAST en zelfs door linux heb ik dan dualboot waar windows staat en je linux os als ik dan kies voor windows gaat hij verder en dan laat me pc een constante piep horen met zwart beeld wat niet goed is:mad:
 
laat dit alles maar zitten linux is crap naar mijn mening of het wil gewoon niet draaien met mijn setup
tijdens instalatie loopt bij de laatste stap elke keer op nieuw VAST en zelfs door linux heb ik dan dualboot waar windows staat en je linux os als ik dan kies voor windows gaat hij verder en dan laat me pc een constante piep horen met zwart beeld wat niet goed is:mad:
Ja je hebt een misschien een te modern systeem voor Linux, maar probeer het dan eens over een halfjaartje nog eens, dan zijn er misschien drivers voor je systeem. Want de nieuwste systemen wil niet altijd lukken, want ze lopen met drivers een beetje achter omdat de producenten niet altijd meewerken. Je kunt ook beginnen er meer over te lezen zodat je iets meer weet over de manier waarop je met problemen om kunt gaan. Maar is wel vreselijk zonde van je tijd als je het nu opgeeft toch? Probeer nog even te zoeken naar een oplossing voor je piep, ik help je er graag mee.

Ga anders naar de windows herstelconsole en type: FIXMBR en je bent van je dualboot af. Ik kan me goed voorstellen dat je er niet blij van bent geworden, het zit je ook niet mee.

Groetjes Fantje
 
Ja je hebt een misschien een te modern systeem voor Linux, maar probeer het dan eens over een halfjaartje nog eens, dan zijn er misschien drivers voor je systeem. Want de nieuwste systemen wil niet altijd lukken, want ze lopen met drivers een beetje achter omdat de producenten niet altijd meewerken. Je kunt ook beginnen er meer over te lezen zodat je iets meer weet over de manier waarop je met problemen om kunt gaan. Maar is wel vreselijk zonde van je tijd als je het nu opgeeft toch? Probeer nog even te zoeken naar een oplossing voor je piep, ik help je er graag mee.

Ga anders naar de windows herstelconsole en type: FIXMBR en je bent van je dualboot af. Ik kan me goed voorstellen dat je er niet blij van bent geworden, het zit je ook niet mee.

Groetjes Fantje

naja goed uhm ik heb alleen het dualboot menu van linux als ik me Harde Schijf Maxtor IDE 150gb als primair HD zet nu heb ik in mijn bios het weer teruggezet naar mijn Samsung HD 250gb sata en ik kan gewoon weer in windows weet je toevallig ook hoe ik mijn HD weer terug kan zien in windows waar dus die linux partitie in staat?
 
Druk met de rechtermuisknop op 'deze computer' en klik op beheren dan op schijfbeheer, dan kan je de partitie zien en verwijderen als het goed is. Tenminste zo zit het bij XP en ik ken Vista niet zo goed maar denk dat je wel een progje hebt om partities te maken. Daarin kun je ze weer formateren naar NTFS. Denk ik hoor, anders nog een keertje opstarten vanaf die crappie-DVD;) maar dan Live draaien en het partitie programma opstarten. Dan kan je de schijf weer formateren als FAT16/32 en dan later weer NTFS maken in je Vista.
 
Druk met de rechtermuisknop op 'deze computer' en klik op beheren dan op schijfbeheer, dan kan je de partitie zien en verwijderen als het goed is. Tenminste zo zit het bij XP en ik ken Vista niet zo goed maar denk dat je wel een progje hebt om partities te maken. Daarin kun je ze weer formateren naar NTFS. Denk ik hoor, anders nog een keertje opstarten vanaf die crappie-DVD;) maar dan Live draaien en het partitie programma opstarten. Dan kan je de schijf weer formateren als FAT16/32 en dan later weer NTFS maken in je Vista.

ok bedankt voor de snelle reacties maar ik draai win xp
 
naja goed uhm ik heb alleen het dualboot menu van linux als ik me Harde Schijf Maxtor IDE 150gb als primair HD zet nu heb ik in mijn bios het weer teruggezet naar mijn Samsung HD 250gb sata en ik kan gewoon weer in windows weet je toevallig ook hoe ik mijn HD weer terug kan zien in windows waar dus die linux partitie in staat?

Dus je wilt de linux partitie terug gebruiken in windows. En dus geen linux meer draaien.
Dan gaan we terug naar linux moeten grijpen namelijk Gparted, dit is een livecd, dit zul je ondertussen wel kennen, die boot je dus gewoon.
Dit is een partitiemanager en dan ken je jouw ex-linux partitie terug omzetten naar ntfs en dit kan windows (zonder hulpprogje) wel zien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan