Linux en partition magic

Status
Niet open voor verdere reacties.

brutus

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2000
Hallo,

Ik heb in mijn pc twee harde schijven. Op de master staat win98 op de slave Redhat 8.

Voordat ik redhat geinstalleerd heb, heb ik met Partition Magic 8 een ext3 partitie aangemaakt op de tweede HD (slave). Wanneer ik nu Redhat installeer dan worden er nieuwe partities aangemaakt. (o.a. een boot en een swap partitie). Daarna gaat de installatie vlekkeloos.
Wanneer ik nu vanuit windows partition magic weer opstart geeft ie aan dat de Linux schijf BAD is. Ik kan er dan ook helemaal niets meer mee. Wanneer ik de computer opnieuw opstart, werkt GRUB ook niet meer en kan ik niet meer in Redhat komen, ook niet met de opstartdiskette.

Heeft iemand enig idee waardoor dit komt en hoe ik dit kan voorkomen. (partition magic niet meer starten is geen optie)

Als je nou de swap partitie zelf aanmaakt met Partition Magic en Redhat geen partities laat maken?

Ik heb hetzelfde gehad met een dual boot van Mandrake en W2k. Het lijkt alsof PM ten eerste de ext2/3 format niet goed uitvoert, want Mandrake kon er niets mee tijdens de installatie. Ook na de installatie ging het fout met PM, de dual boot werkte perfect, maar PM gaf een sectorfout en verziekte vervolgens de hele ext2 partitie, zodat Mandrake niet meer wilde starten...

Er klopt wat dat betreft iets niet met PM, het programma formatteert ook veel te snel in vergelijking tot eenzelfde format door een besturingssysteem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan