Linux en realtime

• Onderwerp starter Onderwerp starter vinky
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vinky

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2009
Ik was met een cdrom muziek aan het maken, maar de muziek stokte elke zoveel keer. Ik heb een goede computer, snel genoeg en (voor Linux) ruim genoeg geheugen.

Microsoft computers hebben daar minder last van, er was echter een trucje om die /dev/cdrom voorrang te geven (en dat was niet het 'nice' programma)... Ik heb in het verleden wel met real-time Linux'en gewerkt, Qnix heette dat geloof ik, en super mini computers (Convex) zoals bij het KNMI en in Delft.. Maar dit weet ik gewoon niet meer, daar heb ik een Hendrik-Jan voor nodig om die vraag op te lossen :confused: maar ja, daar heb ik het bij verpest, gatver.

:cool: Hamburg is voor mij een broodje poep, ik heb geen rijbewijs en geen creditcard.

Laatst bewerkt:
Ik snap je vraag niet helemaal, maar ik weet wel dat er ook een realtime versie is van de Linuxkernel. Als je toevallig Ubuntu gebruikt dan wordt het al helemaal makkelijk, alleen het pakket "linux-rt" installeren en bij het rebooten de realtime kernel kiezen.

Ik snap je vraag niet helemaal, maar ik weet wel dat er ook een realtime versie is van de Linuxkernel. Als je toevallig Ubuntu gebruikt dan wordt het al helemaal makkelijk, alleen het pakket "linux-rt" installeren en bij het rebooten de realtime kernel kiezen.

zie je wel, ik word oud (hoop ik) ;-)

realtime en cdrom en dvd op linux en andere OS'en

Ik heb begrepen dat Burunti goed in elkaar zit, maar verschil moet er zijn toch?
Wat cdrom/dvd betreft en voor alle MP3, MPEG, Wav, Org etc is dit zeer interessant In Fedora8 werd het onderstaande programma niet meer geleverd. Omdat dit programma niet meer wordt geleverd sinds Fedora9 (ik zit nu op Fedora12) is het in seamonkey. ingebouwd (weer een ander soort browser) maar wel te vinden op http://mozilla.org.

Scripts worden niet toegelaten maar met Google kun je zoeken naar het programma dat heet vlc

Vink

ps. toch niet zo goed plan, want vlc is deels shareware voorzover ik het nu begrepen heb.

Laatst bewerkt:
Ik heb begrepen dat Burunti goed in elkaar zit, maar verschil moet er zijn toch?
Wat cdrom/dvd betreft en voor alle MP3, MPEG, Wav, Org etc is dit zeer interessant In Fedora8 werd het onderstaande programma niet meer geleverd. Omdat dit programma niet meer wordt geleverd sinds Fedora9 (ik zit nu op Fedora12) is het in seamonkey. ingebouwd (weer een ander soort browser) maar wel te vinden op http://mozilla.org.

Scripts worden niet toegelaten maar met Google kun je zoeken naar het programma dat heet vlc

Vink

ps. toch niet zo goed plan, want vlc is deels shareware voorzover ik het nu begrepen heb.

Ach, eigenlijk wil ik een massaal paralle machine in elkaar zetten, ik heb een AMD duo-cpu en een intel(IBM) dus de machines zijn er voor. Voor de onschuldigen is een serial machine een tig aantal cpu's die allemaal apart weg doen, goed voor databases en zo. Massal betekent, alle cpu's op één bus (simpel voorgesteld) maarde twee of meer machines werken dus alls één cpu.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan