Linux en Windows in een netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

kreepmaster

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2005
Hallo..:)

Ik heb thuis een draadloos netwerk, een centrale pc waarop een printer is aangesloten, en waarvan we muziek op afspelen. Deze computer gebruiken we alleen wanneer we wat willen doen - dus muziek of printen.
Verder hebben we een laptop met Vista, en mijn eigen laptop met XP Pro, nu wil ik de zoveelste poging doen om over te stappen naar Linux - Pas uitgekomen versie van Kubuntu. Heb Kubuntu besteld samen met de 64 bit versie als die ooit nog van pas komt, maar ik denk het niet. Als ik Kubuntu op een aparte óf op de hele schijf zet (ja, heb ervaring met partities en bootdinges), kan ik dan op deze laptop gebruik maken van de printer die geinstalleerd is en aangesloten is op de centrale computer?

Nog informatie: Centrale pc is aangesloten met een kabel, de Vista en XP laptop met een WiFikaart of ingebouwde WiFi.

Een andere, kleine maar belangrijke vraag:
Zijn er ergens onofficiele Linux-drivers voor de Wireless-G Notebook Adapter with SpeedBooster?

Als je merkt dat het teveel beneden staat.
Om je kans op reactie te verhogen zou ik gewoon je vraag eens stellen op het officiele ubuntu-nl forum
http://forum.ubuntu-nl.org
Voor die wireless kaart zou ik moeten weten welke chip erin zit.
Linux kan printen naar een windows computer, maar omgekeerd gaat ook linux kan ook printserver, fileserver voor windows worden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan