linux ervaringen (bedrijf)

Status
Niet open voor verdere reacties.

mathijske

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2008
Hallo beste helpmij lezer

ik heb een project van school opgekregen van linux.

een opdract daar van is van 3 bedrijven die met linux werken hun mening erover weten:confused:

Kan iemand daar mij mee helpen

mvg
Mathijs koevoets

nou om te beginnen,
hoe de gebruiksvriendelijk is van linux
wat voor soort progammas je er op kan draaien
Of linux beter is dan Windows 2000

Mvg Mathijs Koevoets

Maar de opdracht was toch dat je de ervaringen van bedrijven die met linux werkten moest weten.
Maar die vragen moet je aan de linux kenners stellen:rolleyes: , want ben echt een leek op het gebied van linux,

Succes met je opdracht van school.

nou om te beginnen,
hoe de gebruiksvriendelijk is van linux
wat voor soort progammas je er op kan draaien
Of linux beter is dan Windows 2000

Mvg Mathijs Koevoets

Als je bedrijven die linux draaien zoekt, begin eens bij een webhosting bedrijf. De meeste webservers draaien linux.
Iets anders: TomTom (je weet wel die navigatie dingen) draaien linux.
En misschien jij ook wel: veel (draadloze) routers draaien op linux. Sommige mobiele telefoons draaien op linux.

Dan wat betreft mijn eigen bedrijf (http://www.vanhetland.nl) gebruik ik linux thuis als firewall, transparante email en web virusscanner en fileserver voor backups.
Ik vind de gebruiksvriendelijkheid erg groot. Maar ik hou dan ook wel van handmatig config bestanden bewerken. En daar wil niet iedereen aan wennen.
Voor een klein, bescheiden overzicht welke programma's op linux (in dit geval debian linux) draaien kan ik je hetvolgende overzichtje aanraden: http://packages.debian.org/unstable/

De vraag of windows 2000 of linux beter is beantwoorden kan ik niet. Het is een beetje als de vraag of schepijs of softijs beter is.

echt wel bedankt, hier kan ik zeker iets mee

Mvg Mathijs Koevoets:thumb::thumb::thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan