lp zei:
Lol, er niets van snappen maar toch Linux gaan gebruiken?
Nou ja, waarom niet? Een mens is nooit te oud om te leren, plus iedereen is zo begonnen die Linux wilde uitproberen.
Ja, ik ook. Maar de een heeft wat sneller door wat iemand bedoeld dan een ander.
Dus niet zo laatdunkend aub.
GParted is juist perfect om daar partities mee te maken. Fervente Windows gebruikers zullen dat nooit accepteren
Je kan die ruimte unalocated laten en met de installatie DVD een ext3/4 aanmaken en een swap, wel ruimte daarvoor reserveren.
Ter info op deze zin:
Om juist problemen te voorkomen en te zorgen dat de installatie niet de hele schijf neemt (wat ik in mijn ervaring weleens heb ondervonden ondanks dat ik had aangevinkt het naast Windows te zetten) gebruik je het beste GParted om van te voren alsvast een ext4 partitie en swap aan te maken.
Bij de installatie kies dan voor Iets Anders, je ziet dan je gemaakte partitie staan welke je dus gaat gebruiken voor de installatie.
Dit is echt het beste wat je kan doen.
Wel een vraag aan de TS: waarom Fedora en niet Linux Mint? Het is al een oude bak met XP. Een goede vervanger is nog altijd Mint of Subuntu. En over een installatie van Xubuntu bestaat in onze database ook een hele mooie handleiding.
Je kan een opstartbare stick maken maar je kan de ISO ook op een dvd-rw branden (als image dus)
Mocht je vragen hebben over de installatie dan hoor ik het wel.