Linux gaan gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0663

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2011
Hallo,

Ik ben nieuw bij Linux, en wil graag gebruik maken van een makkelijke, gebruiksvriendelijke distro.
Welke kan ik hiervoor het beste gebruiken? Linux Mint, Ubuntu of Mandriva?

Alvast bedankt.

Naar mijn idee is Ubuntu de meest gebruiksvriendelijke. Echter dit is uiteraard een persoonlijke keus.
Je kunt ook experimenteren met de div. distributies, kom je er vanzelf achter waar je het meest plezier aan hebt:)

Oke, en wat zal het beste draaien op een computer met 1,25 gb ram? Xubuntu of Puppy Linux Slacko 5.3.3?

Oke, op mijn computer wil ik dan of Ubuntu of Kubuntu gaan installeren? Welke?

Voor beginnende Linux-gebruikers is Ubuntu een heel goede keus, omdat dit een van de gebruikersvriendelijkste distro's is, die bovendien door veel mensen gebruikt & onderhouden wordt.

Wat betreft mogelijkheden verschillen de distro's niet zo heel veel van elkaar. Ubuntu is op Gnome gebaseerd en Kubuntu op KDE. Alleen het uiterlijk en de manier waarop software geüpdate en geïnstalleerd kan worden (met een pakketmanager) en het systeem onderhouden verschilt wat.

Als je een gebruiksvriendelijke distro wilt kun je ook kiezen voor Mandriva gebruik het al 10 jaar zonder problemen.
Vooral op het gebied van wifi vindt ik het beter en zeker het Mandriva Configuratie Centrum is een verademing.
Draait bij mij op een Aspire one met 512 MB, Acer EEE701 met 1 GB en een IBM R31 met 376 MB
MandrivaClubNederLand (MCNL) heeft zelf een live-cd uitgebracht MCNLive Kris (gebaseerd op Mandriva 2010)

Nah, ik zit te twijfelen tussen Ubuntu, Kubuntu, en bij Opensuse zit ik te twijfelen met kde of gnome. Welke is beter?

Niet te lang twijfelen.
Hier een online installer ( ubunti ) die je ook weer kunt verwijderen als een progamma.
http://wubi.sourceforge.net/ Bevalt hij niet , deïnstalleren en een andere distro proberen.
Waarom twijfel je eigenlijk ?
Alles gratis:rolleyes:

Gewoon, ik weet niet wat beter is. Ubuntu met Unity/Gnome of Kubuntu met KDE. Het gaat mij erom wat beter is, in het algemeen. Unity/Gnome of KDE.
Weet jij dat?

Gnome of KDE is persoonlijk, ik vind KDE fijner om mee te werken een ander weer Gnome.
Binnen KDE heb je meer instellingsmogelijkheden dan in Gnome. Je kan ze ook alletwee gebruiken

waarom probeeer je niet eens een paar livecd's uit van de diverse distro's? dan merk je zelf wat je meeste ligt

Oke, welke versie van Mandriva gebruik jij dan? 2011?

Ik gebruik onze eigen live cd "MCNLive" die is gebaseerd op Mandriva 2010.
Maar wat Ceeslans zegt is zeker een hele goede optie die ik normaal iedereen aanraadt, er zijn teveel distro's.
Mandriva, Fedora, (K)Ubuntu, Mint, OpenSuSe, Debian, BSD, etc, etc, etc en zo zijn er nog wel honderd.
Pak een live iso brandt hem op CD en probeer hem

Op dit moment gebruik ik op mijn laptop Mandriva 2011. Werkt perfect. En op mijn computer ben ik van plan om Puppy Linux Slacko 5.3.3 te zetten.
En daarvan ga ik mijn eigen Puppy Linux versie bouwen. Maar een vraag, hoe kan ik Xfce op Slacko installeren? Want mij lukt het alleen bij Lucid via
de package manager. Wie kan me daarmee helpen?

@Stefan

Per email met mij is het gelukt om Mandriva te installeren, ik heb je er meerdere malen op gewezen om het hier voort te zetten zodat andere mensen er van kunnen profiteren.
Sorry dat ik dit zo zeg, maar de Linux wereld is toch anders.

Ben toch blij dat ik heb kunnen helpen, maak de manier hoe wereld kundig:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan