Linux geïnstalleerd maar windows 7 start altijd op en Linux zie ik nergens?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saverio

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2002
Ik heb eerst Linux op een cd gebrand, dan heb ik Linux geïnstalleerd op mijn computer met de optie, (Linux samen met Windows installeren), Alles verloopt goed, ( alleen werken de nummers van mijn toetsenbord niet meer, de letters werken wel) en er komt op mijn scherm, (Linux is succesvol geïnstalleerd) maar als ik dan mijn computer weer opstart zie ik Linux nergens op mijn computer staan, mijn computer start weer op windows 7, wat doe ik verkeerd?

Tjah, het blijft natuurlijk wel een vrijwilligers forum ;) En ik denk niet dat de vraag zozeer moeilijk is, als onverklaarbaar. Het enige wat ik kan bedenken is dat je misschien "virus-protectie" aan het staan in je bios. Dan had je echter waarschijnlijk een error gekregen.

Heb je gekozen om ubuntu op een andere partitie te installeren? Zo ja, kun je zien of deze correct is aangemaakt.

In windows ga naar schijfbeheer (computer -> rechter muisknop -> beheren ->schijfbeheer.

Het enige wat ik zo gauw kan bedenken is, dat je eerst Linux en daarna Windows geïnstalleerd hebt. Dan is het eenvoudig: voor Windows bestaat er geen ander OS (zo rolt Microsoft nou eenmaal).

het is helaas nog niet opgelost

het is helaas nog niet opgelost, i krijg altijd dezelfde resultaat, ik zie linux nergens na de installatie, ik denk er zelf aan om het bij windows te laten,

is de vraag zo moeilijk?, ik had op meer support gerekend

Nee, de vraag is niet moeilijk, en zelfs veel voorkomend bij (beginnende) gebruikers, echter een beetje geduld siert de mensheid. En ik zie de vraag nu pas staan :)

Vraag: Hoe heb jij Linux geinstalleerd ?

Het best is dat je in windows een stuk van je HD(s) leeg maakt, dus partitioneert en daar verder niets mee doet, dus niet formateren o.i.d.

Vervolgens start jij de installatie van Linux (meende ubuntu) van je DVD, en dan zou het op zich allemaal goed moeten komen, echter .. Als jij aangeeft dat de bootloader in de juiste MBR terrecht dient te komen ..

Suc6! ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan