Linux hardeschijf lezen in vmware workstation

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daneron

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2003
Hoi, de harde schijven uit een nas (synology212+) zou ik graag willen kopieeeren. Omdat linux voor mij net zo zwaar ligt als
ms-dos wil ik het graag proberen via vmware workstation.
Heb ubuntu draaien in virtual machine en een nas schijf met sata aangesloten.

en dan :o

Want windows ziet de hardeschijf maar wilt het gaan formateren (gaan we niet doen dus), nu dus de uiteindelijke
vraag:
- hoe krijg ik de schijf te zien in de ubuntu omgeving.

alvast bedankt,

Daneron

Nog voordat we aan het interessante vraag toekomen hoe een linux schijf te mounten onder Windows, eerst even het volgende. Waren de schijven uit de synology onderdeel van een raidset (kon je de opslagruimte als 1 groot geheel zien, of zag je 2 afzonderlijke schijven)?

In het geval een raidset was, kun je de schijven onmogelijk uitlezen op iets anders dan de originele synology.

nee, geen raid, zoveel mogelijk opslag. (daar heb ik een andere nas voor).

Dus 2 losse volumes van elk de maximale schijfgrootte?

Bedenk me net dat de tools die ik wel eens heb gebruikt alleen de schijf kunnen lezen, maar deze niet mounten als een drive onder windows. Normaal geen probleem, alleen zal dat in jouw situatie niet gaan helpen. VM kan dan de data alsnog niet benaderen. Heb je er iets aan als je de inhoud onder Windows kunt zien/lezen. Probeer dan deze eens -> http://www.diskinternals.com/linux-reader/

Het is 1 hardeschijf van 3Tb die in vm workstation gekoppeld moet worden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan