Linux installatie niet mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dopey455

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2008
Berichten
38
Hoi allemaal, heb net een oudere pc gekregen om mijn nog veel oudere pc te vervangen. De hele oude was een compaq pressario met 64K ram en amd processor van 333mH. Hier draaide zowel winME als mandrake 2000 op, zonder problemen. Mijn "nieuwe" pc heeft een asus moederbord intell4 2.4gH en 248kram, en draait momenteel op XP. Heb een aantal distrio's afgehaald (Mandrivaspring 2008, Ubuntu 8, Open SuSe 9 en PClinuxOS-MiniME).
Enkel de minime kan ik installeren. bij de andere linuxversies stopt tijdens de installatie de DVD speler met draaien en gebeurt er verder eigenlijk niets meer. Waar kan dit aan liggen? Zou het kunnen dat mijn ram geheugen toch te klein is? Heb de minime er ondertussen terug afgegooid, want er zat bijv geen mediaspeler bij, of office toepassingen. :rolleyes:
 
Is het RAM geheugen, Ubuntu bijvoorbeeld heeft minimaal 384MB nodig om van CD te starten, alhoewel het misschien wel lukt met de installeren optie in het CD-menu. En Mandriva en openSUSE zijn ook zware disto's.
 
Bij ubuntu kan je beter de 'alternative' cd downloaden. Dit doe je door op de download pagina het vinkje van de alternative cd aan te vinken.
Deze heeft geen livecd installer, maar een mooie tekst gebaseerde
 
en office en mediaplayers kan je toch achteraf installeren (tenzij je geen internetaansluiting hebt)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan