Linux installeren op een 'SimPC'

Status
Niet open voor verdere reacties.

PieterZ

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2010
Goeiemiddag,

vorige week heb ik van een bekende een 'SimPC' gekregen. Dit abbonement hiervan is verlopen dus is in zijn ogen onbruikbaar.
Nu zit ik mij af te vragen of ik hierop niet een kleine Linux Distro (Puppy Linux) op kan draaien. Er zit een soort platte flash drive in van welliefst 1gb. :p
Stel ik formateer hem via mijn normale pc, en installeer daarna een linux distro op, gaat dit dan werken?

Iemand hier ervaringen mee?

Bedankt!

Gaat het om die met het aanraakscherm of om de laptop? Of is er nog een ander (ouder) model?
Ik ken de simpc wel, maar niet goed genoeg. Ik dacht dat het om een netwerk pc ging die zijn programma's via internet kreeg als abo service.
Het ding draait al een eigen linux versie.
Dus de eigen versie vervangen door een andere zou geen grote problemen moeten geven.

Waar je waarschijnlijk tegenaan loopt is dat alles bedoeld is om via internet te werken, dus geen, of een kleine interne opslag (zit er ook een harde schijf in bv?), je zei al iets over een 1 gigabyte geheugenkaart... Is die te vervangen trouwens? Zit die in een gekende kaartlezer of is dat een echt slot zoals sommige laptops ze ook hebben, zo ja dan kan het zijn dat er adapter kaartjes bestaan waarmee je andere hardware kunt aansluiten.
Dus graag eerst wat meer info over de hardware (wat zit er aan en in, wat voor bios, bv de melding bij opstarten), dan kunnen we eens gaan kijken of er iets anders mee gedaan kan worden.
Maar in principe kan er gewoon een linux distro op.

Ik ga wat informatie verzamelen, het is inderdaad wel volgens mij al een paar jaartjes oud. Een Terminal noemde me oom het, een klein los kastje.
De 'harde schijf' is eruit te halen, en heb daar een geschikte kaartlezer voor. Weet nog niet of ik deze ook in groter variant in de winkel kan kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan