Linux Linux Linux

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sponzenbroekske

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
937
heeft er iemand ervaring met linux, zoja wil ik da wel wete, ubuntu zou goe zen, maar kwil da van mense hore die da hemme, en waarom da da beter is as windows (argumenten), want deze vista trekt op ni veel zenne.
 
En zou je dit verhaal ook in het leesbaar nederlands kunnen vertalen.
Hier begrijpt dus niemand iets van.
 
En zou je dit verhaal ook in het leesbaar nederlands kunnen vertalen.
Hier begrijpt dus niemand iets van.

En ik heb nog zo mijn best gedaan :p, maar goed.
Ik wil linux aanschaffen (heb 2 minuten geleden ubuntu bestelt), maar nu zoek ik iemand die zijn ervaring van dit besturingsprogramma kan mededelen. Ik zou graag de verschillen weten tegenover windows (vista), en argumenten waarom het al dan niet beter is.
En ik heb dus nu vista, waar ik niet echt tevreden over ben, moet ik dan gewoon mijn C schijf formatteren en dan de pc opnieuw opstarten en met de linux CD booten en intalleren.
Ik hoop dat je dit nu wel kunt lezen. En voor mij was dat perfect leesbaar Nederlands :p.
 
Allereerst kun je Ubuntu gratis en snel downloaden van hun site, spaart je een hoop tijd en moeite. Daarna branden op CD.

Daarna opstarten vanaf de Ubuntu CD, hij gaat dan nog niet installeren op je harddisk, maar laadt volledig vanaf de CD.
Dat duurt wel even, maar geladen is geladen en dan werkt het gewoon en kun je doen en proberen wat je wilt.
Bevalt het, dan kun je vandaaruit installeren, bevalt het niet, cd er uit, opnieuw opstarten en je pc is nog gewoon zoals hij was!
 
Allereerst kun je Ubuntu gratis en snel downloaden van hun site, spaart je een hoop tijd en moeite. Daarna branden op CD.

Daarna opstarten vanaf de Ubuntu CD, hij gaat dan nog niet installeren op je harddisk, maar laadt volledig vanaf de CD.
Dat duurt wel even, maar geladen is geladen en dan werkt het gewoon en kun je doen en proberen wat je wilt.
Bevalt het, dan kun je vandaaruit installeren, bevalt het niet, cd er uit, opnieuw opstarten en je pc is nog gewoon zoals hij was!

bedankt ik wist dat je dat gratis kon downloaden, maar in België zitten we met zoiets als "beperkte download" :evil: en ik heb voor de komende 15 dagen nog maar 3 gig download+upload over. Daarmee dat ik die cd's gratis laat opsturen :d, maar enorm bedankt voor de info over de installatie, maar die vista zit ik dan nog mee of verwijdert die dat zelf??
 
Wanneer je laadt vanaf CD blijft Vista staan zoals ik al zie, wanneer je op HD installeert wordt Vista verwijderd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan