Linux lite2.0 toetsenbord NC10 Samsung

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ed66
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ed66

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 nov 2014
Hallo.

Ik heb een probleem met mijn Samsung NC10. Het probleem wat ik heb is dat als ik een brief wil typen met mijn toetsenbord krijg ik niet de juiste tekens op papier. Bijvoorbeeld al sik de letter O wil hebben krijg ik het cijfer 6 te zien.

Heb van alles geprobeerd om het op te lossen maar ben er nog steeds niet uit en kan geen op lossing vinden.

Is er iemand op dit forum die mij kan helpen met dit probleem?

vriendelijke groeten

Edwin vd Akker

Dat komt omdat het toetsenbord geen apart numeriek deel heeft, en (dus) het numerieke deel gecombineerd wordt met andere toetsen. Staat dat aan, dan is NumLock actief.
Zie handleiding
Je kunt het zien aan het indicatorlampje op pagina 51 van de handleiding: Staat het eerste lampje aan (dus die met het slotje) dan is NumLock actief. Kun je dus weer uitzetten via de Fn+F11 toetscombinatie.
De toetscombinatie zelf wordt aangeduid op pagina 62 van diezelfde handleiding.

Tijs.

Thanks het heeft geholpen.;) er hoeft niemand meer te reageren. Ben erg blij.

Laatst bewerkt:
Was een beetje te vroeg aan het juichen. Nu is het volgende als ik @ in toets krijg ik een *. Als ik ( krijg ik ). Het slotje is nu uit. Zoals je had gezegt Tijs. Maar nu dit zou dit komen door dat het toetsenbord nog op engels UK instelling staat of is dit weer iets anders?

Jups, ligt daar aan.
Je moet iets instellen als United States (International) of United States (with dead-keys) of (NL versie van Linux) Verenigde Staten (Internationaal) of Verenigde Staten (met dode toetsen)

Tijs.

Nog wat gedaan met de informatie van mijn vorige posting? De vraag staat nog niet als opgelost aangemerkt...

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan