Linux machine op netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

wab62

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2003
Berichten
114
Ik heb op mijn machine Fedora core geinstalleerd, en heb via een netwerk kaart en een router aansluiting naar het internet. Mijn windows machine is ook aangesloten op de router en als ik het netwerk aan klik dan zie ik alle andere machines van het netwerk behalve mijn Linux!
Vraag wat heb ik verkeerd gedaan of ben ik vergeten?:rolleyes:
 
Hoi,

Heb je op je Linux pc de werkgroep wel ingesteld? Die moet hetzelfde zijn als die van je windows pc.
 
Ja dat heb ik gedaan, bedankt voor je antwoord.
Ik heb ondertussen bemerkt dat mijn vraag eigenlijk onder de verkeerde groep staat en bovendien te weinig info bevat. Ik ben maar weer even aan het RTFM'n geslagen moet er toch uit kunnen komen!
Lukt het dan nog niet moet ik het onder Netwerken plaatsen!:eek:
 
Dan is het begin er dus!
Maar om vanuit Windows je Linux pc te kunnen benaderen moet je op je Linux pc ook samba hebben geinstalleerd en geconfigureerd.
Na het installeren van Samba heb je in /etc/samba een configuratiebestand genaamd smb.conf staan. Dit bestand moet je wijzigen. Daarna moet je samba opnieuw starten.
 
Ik heb samba staan op mijn Linux machine maar het conf levert het probleem op en ben dus druk aan het proberen:(
Maar merk dat ik nog heel veel te leren heb:)
In elk geval bedankt voor je hulp:thumb:
 
Er zijn ook grafische tools voor het configureren van Samba: Swat en Webmin. Persoonlijk vind ik Webmin het makkelijkst. Wellicht is webmin al standaard geinstalleerd op je systeem. Dit kun je testen door de volgende url in een browser in tikken:

https://localhost:10000 (let even op de s bij http)

Als webmin geinstalleerd is krijg je nu een login scherm te zien waar je je root wachtwoord kunt ingeven. Is webmin niet geinstalleerd dan krijg je een foutmelding.
 
Beste Brutus,
Nogmaals bedankt ik heb webmin gedownload en ga er mee aan de slag!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan