Linux mandrake geïnstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Krijn Tanis

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2002
Berichten
189
Ik heb toch maar weer eens linux mandrake 9.0 geïnstalleerd. De installatie ging helemaal goed, maar bij het opstarten ging het mis. Ik krijg wel een blauw scherm en een cursor te zien, maar voor de rest gebeurt er niks. De pc is ook niet bezig. Het is ook vreemd dat ik de cursor niet kan bewegen met de muis. Weet iemand hoe ik dit op moet lossen?

Alvast bedankt!
 
Geplaatst door Krijn Tanis
Ik heb toch maar weer eens linux mandrake 9.0 geïnstalleerd. De installatie ging helemaal goed, maar bij het opstarten ging het mis. Ik krijg wel een blauw scherm en een cursor te zien, maar voor de rest gebeurt er niks. De pc is ook niet bezig. Het is ook vreemd dat ik de cursor niet kan bewegen met de muis. Weet iemand hoe ik dit op moet lossen?

Alvast bedankt!

Ik heb zo'n gek idee dat je X is vastgelopen...
Ik heb zelf geen mandrake ervaring, maar is het je al gelukt om in een ander console te komen, vanuit daar moet je X kunnen killen en handmatig de X configuratie bijwerken...

Succes :D
 
Hi,

Bij beel distro's werkt CTRL+BACKSPACE als kill voor de Xserver. En krijg je als het goed is je console te zien. Kan je gelijk je inittab aanpassen en deze op level 3 zetten.

Zo kan je zonder veel problemen je X-sever testen zondat je niks meer kunt.
 
Geplaatst door wargames
[BBij beel distro's werkt CTRL+BACKSPACE als kill voor de Xserver. [/B]

Ik heb even geen zin om uit te proberen of dit werkt ;), maar ik gebruik altijd CTRL+ALT+BACKSPACE.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan