linux mandravia installatie

• Onderwerp starter Onderwerp starter cort
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cort

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2002
Ik heb op mijn eerste hd winXP geinstalleerd en zou graag op mijn tweede HD mandravia installeren.Is dit geen probleem of moet ik ze allebei op een HD installeren in een andere partitie?

Thanks

normaal doe ik hd 1 een boot partitie van linux ongeveer 30 mb minimum.
en dan de rest van linux op hd 2 vind ik de beste oplossing.

Maar kan ik linux op een 2 HD installeren zonder problemen.Ik zou graag de HD waar WinXP opstaat met rust laten.

Thanks

Je kan het altijd zo doen, linux gaat wel even grub instaleren in de mbr maar dat kan je allemaal weer terug naar de originile instellingen zetten door in windows fdisk /mbr te doen.
Lees altijd alles voor je iets uitvoerd. linux gaat niets doen zonder te zeggen wat hij gaat doen.

lamp zei:
Je kan het altijd zo doen, linux gaat wel even grub instaleren in de mbr maar dat kan je allemaal weer terug naar de originile instellingen zetten door in windows fdisk /mbr te doen.
Lees altijd alles voor je iets uitvoerd. linux gaat niets doen zonder te zeggen wat hij gaat doen.

Zou het ook kunnen door in het Bios te kiezen van welke Hd je wilt booten, of moet je altijd een bootmanager hebben?

Vr.Gr. Egel.

een bootmanager is noodzakelijk maar linux installeerd er direct een namelijk grub en hij configureerd hem al zo dat je gewoon de keuze krijgt tussen linux en windows en als je die bootloader niet meer wil doe je gewoon fdisk /mbr in dos gemakkelijker kan toch niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan