Linux met een windows jasje

• Onderwerp starter Onderwerp starter lab4
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lab4

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2004
Ik heb ergens eens gezien dat er linux op een netwerk draait maar dan wel met een windows eindgebruikers interface, zelfs ms-office draait er gewoon op. Weet iemand hier meer over, zou dat ook wel graag op mijn pc willen laten draaien.

ik kan aan je uitleg niet goed aan uit maar ik denk dat je crossover office bedoelt.
http://www.codeweavers.com/products/download_trial/
download hier je trial. je kan die trial blijven gebruiken
cxoffice is gebasseerd op wine. Wine is volledig gratis alleen is het project nog niet zo veer als cxoffice

Ik denk dat hij inderdaad crossover office bedoelt.
(of ik weet het eigenlijk zeker)

Dennis.

Ja dat zou best kunnen maar kan je ook met die software windows op linux installeren?

Ik wil dus Linux met een windows interface (niet mandraken maar echt windows)!

Ik ken dat crossover office niet maar mijn eerste gedachte ging uit naar Lindows. Windows op basis van Linux (of andersom). Ik weet niet of het nog steeds onder die naam bestaat omdat er een rechtszaak tegen de makers en Microsoft gaande was.

Geplaatst door lab4
maar kan je ook met die software windows op linux installeren?
Ja, dat kan.
Geplaatst door lab4

Ik wil dus Linux met een windows interface (niet mandraken maar echt windows)!
Dan zou je crossover office moeten installeren. (hierboven ook al verneld. Je installeert het dus onder Linux)

Dennis.

Geplaatst door Metalhead
Ik ken dat crossover office niet maar mijn eerste gedachte ging uit naar Lindows. Windows op basis van Linux (of andersom). Ik weet niet of het nog steeds onder die naam bestaat omdat er een rechtszaak tegen de makers en Microsoft gaande was.
Lindows verloor de zaak en is nu verplicht onder een andere naam te opereren: LinSpire

Dennis.

Vergat nog iets te zeggen:

LinSpire(het vroegere Lindows) is één v.d. vele Linux distributies en het dient niet als een Windows interface o.i.d.

Je kunt crossover office wel op LinSpire installeren. Op alle Linux distributies eigenlijk.

Dennis.

ik denk dat er een klein misverstand is met die programma kan je niet het windows besturings systeem op linux installeren. Alleen maar programma's zoals bv ie office, mediaplayer etc

Er bestaat een programma waarmee je heel windows op linux kan zetten dit noemt vmware. Hier heb je veel geheugen voor nodig omdat je twee besturings systemen tegelijk draait.
Vmware heeft wel het voordeel dat echt elk windows programma zal werken omdat je het eigenlijk allemaal op windows zelf installeert.
Je hebt wel nog een windows licencie nodig. bij cxoffice niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan