Linux Mint probleem!

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0567

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2015
Hallo iedereen,
ik heb gisteren Linux Mint op mijn computer 'gezet' alleen heb ik een probleem.
Als ik de server afsluit en weer opstart zijn alle bestanden(mapjes, files enz...) van mijn bureaublad/server verdwenen.
Ook is het zo dat als ik de server afsluit de dvd-speler opengaat en dat ik dan de Linux Mint cd eruit moet halen.
Als ik de server opstart zonder cd/dvd in de dvd-speler, dan start ie Linux Mint niet op! Is het zo dat ik het OS eerst ergens op moet opslaan?
Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt voor alle antwoorden,
Groet, Bas

Waarschijnlijk start je op van de Live versie, en dan is Linux niet geïnstalleerd maar draai je van af DVD... dus kan er niks opgeslagen worden...
Kijk eens onder het schijfbeheer hoe je systeem eruit ziet. Als de boot alleen op de DVD zit... dan weet je genoeg.
Als je alsnog gaat installeren (handleidingen genoeg linsk en rechts..) zorg dan wel eerst voor backup van je data op je pc op een andere (externe!) schijf ... want voor je het weet ben je iets kwijt....

Hallo Andre,
ik dacht zelf ook al dat ik Linux Mint zou moeten installeren. Maar hoe zzet ik dit systeem voor vast op mijn pc? De volgende stappen heb ik uitgevoerd:
1. .ISO bestand gedownload en dat op een schijfje gebrand.
2. schijfje in de server gedaan en de instructies opvolgen.
3. nu zit ik op het bureaublad.

Ik zou graag willen weten hoe ik het systeem er voor vast opzet.
Nogmaals: ik heb alle instructies gevolgd en uiteindelijk kwam ik uit op het bureaublad.

Alvast bedankt voor het antwoord,
Groet, Bas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan