Linux Mint zoneminder installeer probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

WV1302

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2008
Hey, ik ben een newbie ivm Linux. Maar ik ben Windows beu en hun gebrek aan privacy respect, en heb nu de nieuwste Mint geïnstalleerd. Dat ging vlot en zonder problemen. Maar ik heb nu met softwarebeheer "zoneminder" geïnstalleerd (IP camera software) en dat ging ook, geen foutmeldingen. Maar nu kan ik het programma nergens terugvinden in het menu. Heeft er iemand een idee waar ik het moet gaan zoeken, of wat ik moet doen om het in het menu te krijgen? Of gewoon een ander en beter IP camera softwareprogramma?

Dit werkt ook niet, spijtig genoeg.

Zou ik met Ubuntu minder problemen hebben met het installeren van programma's? Of maakt dat geen verschil?

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, maar ik heb het idee dat het een terminal proggie is en dan vind je het niet terug.

Maar wel een vraag: hoe heb je het geïnstalleerd? Is dat via Synaptic gegaan (zoals je alle proggies moet installeren)?

Welke versie van Mint heb je? Toch wel Linux Mint 17.2 hoop ik?

En heb je alles na installatie wel gedaan, zodat je mutlimedia goed gaat werken etc?
Kijk hier: https://sites.google.com/site/computertip/mint-cinnamon-directdoen

Laatst bewerkt:
Ik ga dat lijstje eens afwerken, het is meteen een goede leeroefening. thx

Welke versie van Mint heb je? Toch wel Linux Mint 17.2 hoop ik?

En heb je alles na installatie wel gedaan, zodat je mutlimedia goed gaat werken etc?
Kijk hier: https://sites.google.com/site/computertip/mint-cinnamon-directdoen

Sorry dat ik zo laat reageer, maar ik heb een paar hectische dagen achter de rug.
Ik ben zojuist aan het lijstje begonnen waarvan u de link hebt gegeven, en bij punt nr 1 loopt het al mis. Ik heb alle updates gedaan zoals beschreven staat in het lijstje en nu wil Cinnamon niet meer opstarten. Ik krijg steeds de melding "Cinnamon is zojuist vastgelopen. Uw systeem draait nu in terugvalmodus. Wilt u Cinnamon herstarten?" en dan kan ik kiezen tussen Yes en No. Als ik Ja neem dan krijg ik terug dezelfde foutmelding en als ik nee pak gebeurt er niets. Zwart scherm met bovenaan Toepassingen en Locaties. En ik heb mint 17.2 Rafaella

Laatst bewerkt:
Ander vraagje:
wat zijn de specs van de computer? Want wellicht is Linux Mint wel te zwaar en moet je een lichtere versie gaan gebruiken. Dan dednk ik dus aan Linux Mint XFCE of Xubuntu.
En, heb je de juiste gedownload, de 32 of de 64 bit?

En verder vraag ik me af of je eerst wel de grafische kaart stuurprogramma's hebt geïnstalleerd.
Je schrijft dat je een zwart scherm krijgt vandaar dat ik het vraag. Je kan wel nog dingen doen of helemaal niet?

Ander vraagje:
wat zijn de specs van de computer? Want wellicht is Linux Mint wel te zwaar en moet je een lichtere versie gaan gebruiken. Dan dednk ik dus aan Linux Mint XFCE of Xubuntu.
En, heb je de juiste gedownload, de 32 of de 64 bit?¨
Processor Amd Athlon x4 740 quad Core processor *2 64 bit
HD 500 gig
Geforce 8800 GTS
geheugen 10 gig

En verder vraag ik me af of je eerst wel de grafische kaart stuurprogramma's hebt geïnstalleerd.
Je schrijft dat je een zwart scherm krijgt vandaar dat ik het vraag. Je kan wel nog dingen doen of helemaal niet?

Die stuurprogrammas stonden er al op, alles werkte ook Cinnamon.
Het is enkel fout gelopen met de updates te installeren.
Ja ik kan nog dingen onder toepassingen heb ik bvb Systemtools en preferences waar ik naartoe kan gaan. Sommige dingen laten informatie zien anderen dan weer niet. Zo is er bv Systeemlogboeken waar ik op kan klikken maar er verschijnt dan enkel een leeg grijs scherm zonder data.

Hm...ja, het is natuurlijk best moeilijk voor mij om nu exact te weten waar het mis is gegaan. Als het is gegaan bij het binnenhalen van de updates, zou ik dat wel heel raar vinden.

Ik wil nog wel even weten of die 10 GB. geheugen wel klopt? Gaat meestal per 2 GB. maar goed, je kan misschien 2 x 4 + 1 x 2 erin hebben zitten.

Linux Mint moet daar goed op draaien als het klopt.

Lees deze topic even door: http://www.gregfreeman.org/2012/recovery-from-cinnamon-crashes-and-freezes-in-linux-mint/

Als cinnamon crashes or bevriest doe je het volgende:
ga naar tty1 (ctrl-alt-f1), login en doe deze commando:

Code:
export DISPLAY=:0.0 && cinnamon --replace

If your DISPLAY is not :0.0 type w in shell to find out.

Once this is done press ctrl-alt-f7 to return to the desktop.

Het is opgelost, ik heb Mint gewist en opnieuw geïnstalleerd. En alle updates gedaan en het werkt. Laten we hopen dat de andere puntjes op de lijst geen problemen meer geven. Bedankt voor de moeite. :)

Het had anders ook aan je apache config kunnen liggen.
Maar mooi dat het zo is opgelost.

Tja, die optie wilde ik eerst geven (overnieuw installeren), maar dan leren we er niets van ;)

Blij dat het nu werkt. Alles even doen vanaf die site die ik gaf, en gaan met Linux Mint.
Mocht je ooit nog vragen hebben, dan lees ik ze wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan