Linux of mac os

Status
Niet open voor verdere reacties.

pionok

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2004
Ik draai al tijden winxp pro. En ik hoor toch wel veel over linux.
Ik heb laatst op een imac gewerkt en deze beviel me ook erg goed.
Bestaat er een OS die hetzelfde werkt, maar dan voor de pc?
Ik wil hier gewoon wat mee gaan rommelen. Gewoon eens kijken of het
wat is.
Wie kan me hier wat meer over vertellen. Linux of mac ????
en wie weet sites met wat screenshots van deze besturingssystemen?
alvast bedankt voor de moeite.
groet rene

Linux kun je met de Knoppix CD uitproberen. Je start op met die CD in de lade, waarna het Linux-OS het roer overneemt. Windows blijft hierbij geheel buiten spel.

Mac OS X draait alleen op Apple iMac's.

Mac OS X is er nu ook voor de X86 (intel-AMD) architectuur, omdat Apple nu Intel CPU's gebruikt, maar dat is niet de bedoeling van apple - maar het werkt wel :)
jammer genoeg werkt niet alle apparatuur in je pc op MAC OS - ook is het een gepatchte versie (gekraakt of hoe je het wil noemen) en dus eigenlijk illegaal

mor als je toch effe wil rommelen zie ik niet het probleem, want je kan de licentie voor MAC OS X wel aankopen als je het wil blijven gebruiken!

EDIT : sites voor screenshots : gebruik de Afbeeldingen zoekfuntie van GOOGLE !

Laatst bewerkt:
Is dit dan ook op de pcte installeren of is dit gewoon een soort demo cd?
Wie weet wat ik moet downloaden om linux te kunnen installeren? Of is dat deze cd?
Linux is gratis toch?

ik ben de cd aan het downloaden, ga er eens mee rommelen.
bedankt. meer info of websites zijn altijd welkom.

is mac osx tiger ook gratis te verkrijgen?
ik ga zo knoppix proberen, dan ga ik debian proberen. ben erg benieuwd.
Altijd lekker om weer even te rommelen.
thnx voor de hulp.
groeten rene

Lange pier, met debian leer je ook niet veel hoor. Sinds sarge zijn nieuwe installer gebeurd bijna alles automatisch. Debian geeft je alleen wat meer keuze vrijheid dan ubuntu, en die keuze's kunnen voor sommige mensen moeilijk worden. Maar als je gewoon de tekst leest die erboven staat dan komt alles in orde.
Persoonlijk raad ik gnome (ubuntu) aan als desktop environment, het heeft niet zoveel extra's als kde maar de kde extra's heb je meestal ook niet nodig.

Gebruik nog een versie uit de vorige eeuw ;) , niet meer aangekomen na een leerzame installatie:shocked: , draait nog steeds.

Maar daar kon je veel van leren, vooral het brouwselen van de kernel(s).

Daarvoor de eerste versies van RedHat, ook veel commandowerk, en ook nog met Xwindows, geweldig :( , not.

Ook leuk mee gefreubeld.

En over Unix wil ik het al helemaal niet meer hebben, probeer daar maar eens een schijf bij te zetten.

Maar ja, dat was/is allemaal ouwe zooi.

unix ? ouwe zooi ??? ga maar eens bij SUN microsystems dat zeggen ... Solaris :p:evil:

Serverdude zei:
unix ? ouwe zooi ??? ga maar eens bij SUN microsystems dat zeggen ... Solaris :p:evil:

Nee joh, dat is geen ouwe zooi, denk dat de helft van de internet servers nog hierop draaien, en dat was bijna 100%.

Wat ik gebruikte was ouwe zooi.:D

ik heb gisteren ubuntu op me pc gehad. Ik heb er nu 2 cd's van 1 een full install. Dus windows eraf en dan ubuntu erop. En een live versie om bij windows te gebruiken.
Aangezien me pctje toch een keer goed opgeruimd moest worden kon ik er nu mooi mee rommelen. Momenteel draai ik weer windows xp en wil ik ubuntu of een andere naast win xp installeren.
Op zich vind ik het wel leuk om ubuntu te gebruiken. Je merkt dat je weer veel nieuwe/andere programma's tegenkomt om bijvoorbeeld bestanden uit te pakken etc.
Ik las jullie stukje over automatix en ik vond het toch wel makkelijk hoor om te gebruiken.
Ik ga er nog verder mee rommelen. bedankt voor de reacties in ieder geval.
Oh ja. linux kun je gratis downloaden. Kan dit met de mac osx tiger ook?
groet rene

mac os X is een betalend besturingssysteem ...
het is ook niet open source, maar het werkt wel voortreffelijk ... op een mac :)

ik wil dat ook weleens op me pc proberen ,maar ik geloof dat het op een intel celeron niet werkt. En dan moet ik het nog ergens vandaan zien te halen natuurlijk.
groet rene

Ben, zeer tot mijn tevredenheid, overgestapt naar linux. Na verschillende distributies ben ik blijven hangen bij Mandriva het vroegere Mandrake. En waarom? Omdat ik heel veel duidelijke (lees verstaanbare) uitleg gekregen heb van het Mandriva forum: http://www.mandrivaclub.nl/site/index.php
En dan vooral het WIKI gedeelte niet vergeten. Zeker eens bekijken.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan