Linux op USB opstarten vanuit Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

blazzter

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2006
Berichten
104
Hallo,

Ik heb een vraag, misschien een ingewikkelde vraag!
Maar is het ook mogelijk om linux op een usb stick te zetten en deze dan vanuit windows XP op te starten.

Dus niet via USB boot maar echt vanuit XP.
Dat je dan bijvoorbeeld op start linux icoon drukt en dat die dan LINUX op de USB stick opstart.

Is dit mogelijk?

M.v.g

Blazzter
 
Met linux is megaveel mogelijk en dat ook denk ik.
Ik heb ooit eens een w32-linux versie gedownload en ja het lijkt natuurlijk op linux, maar het blijft gebonden aan de windows-kernel. Een echte kernel-switch in runtime ken ik niet, maar wie weet bestaat het:)
 
volgens mij kan het niet met co linux, omdat die dan een bestand gaat maken van 1gb, en die stick is precies 1 gb, maar ik weet het niet zeker..

Weet iemand anders soms of het kan? En of het kan met Colinux?
 
Nee ik weet het niet... Ik weet ook niet wat ik ooit heb gebruikt, maar het leek er alleszinds op en het was niet groter dan 40 MB...

Het feit dat ik op Google als eerste zoekresultaat bij 'linux on windows' Colinux tegenkwam liet me vermoeden dan je er wel zou uitgeraken.
 
Oke, bedankt iig,

Colinux had ik zelf al gevonden, alleen deze heeft files nodig die die download van het internet en in totaal wordt het dan 1 gb en dat is net ff te veel..

weet iemand anders of het kan?
 
Het nut van die usbstick verdwijnt dan wel dan kan het evengoed op de hd staan he. Er zijn inderdaad zo'n linux versies die onder windows draaien.
Maar ik zou eerder gewoon naar vmware gaan, dan kan je eender welk besturingssysteem op windows draaien. vmware maakt eigenlijk een virtuele pc onder windows.

PS ik zie totaal het nut hiervan niet in alle voordelen van linux vallen zo ongeveer weg. Je draait nog altijd op de onstabiele basis van microsoft.
 
Het nut van die usbstick verdwijnt dan wel dan kan het evengoed op de hd staan he. Er zijn inderdaad zo'n linux versies die onder windows draaien.
Maar ik zou eerder gewoon naar vmware gaan, dan kan je eender welk besturingssysteem op windows draaien. vmware maakt eigenlijk een virtuele pc onder windows.

PS ik zie totaal het nut hiervan niet in alle voordelen van linux vallen zo ongeveer weg. Je draait nog altijd op de onstabiele basis van microsoft.


het gaat mij erom dat als ik ergens ben, dat ik dan mijn eigen omgeving heb zeg maar, en lang niet elke computer laat zich booten vanaf USB en bij lang niet elke computer is het toegestaan om in de bios te gaan en het evt. te veranderen zodat die wel opstart vanaf USB
 
en vmware?
je zet de vmplayer en het bestandje van waarop het virtueel besturingsysteem staat op een usb stick of iets dergelijks en je bent vertrokken.
Ik vind dit handiger omdat je dan de keuzevrijheid hebt, van welke distributie je gaat gebruiken.
 
en vmware?
je zet de vmplayer en het bestandje van waarop het virtueel besturingsysteem staat op een usb stick of iets dergelijks en je bent vertrokken.
Ik vind dit handiger omdat je dan de keuzevrijheid hebt, van welke distributie je gaat gebruiken.


vmware, hoe werkt dat precies?
zet je dan bijvoorbeeld linux en vmplayer erop en dan werkt t?
 
Je hebt eerst en vooral vmware workstation of de server editie nodig.
Je start vmware, en dan kan je dus kiezen voor new guest operatingsystem. Dan ga je het installeren. En vmware maakt dan een bestand aan waar alles instaat.
besturingsysteem en al.
Om dit bestand dan te gebruiken kom je toe met vmware player.

Je kan ook windows op vmware draaien :p dan krijg je dus windows op windows.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt eerst en vooral vmware workstation of de server editie nodig.
Je start vmware, en dan kan je dus kiezen voor new guest operatingsystem. Dan ga je het installeren. En vmware maakt dan een bestand aan waar alles instaat.
besturingsysteem en al.
Om dit bestand dan te gebruiken kom je toe met vmware player.

Je kan ook windows op vmware draaien :p dan krijg je dus windows op windows.

ok bedankt ! ga het is proberen denk ik..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan