Linux opstart command

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0567

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2015
Hallo iedereen,
ik heb een vraag,
kan ik instellen dat als ik Linux opstart dat hij dan gelijk een command uitvoert in de Terminal?
Ik wil graag dat ik alleen op de aan/uit knop hoef te drukken en als Linux dan is opgestart ik dan niet eerst de Terminal hoef te openen en dan via cd Desktop en cd Minecraft_Server mijn Minecraft server aan hoef te zetten maar dat deze commands gewoon uitgevoerd worden odra de pc is opgestart.
Alvast bedankt voor het antwoord,
Groet, Bas van Assen

eh.......werk je alleen met de terminal dan? Heb je geen grafische omgeving?

Want hoezo moet je nu eerst de terminal opstarten en dan via cd desktop en cd minecraft de boel aanzetten?
Als je je pc opstart met Linux (welke ?????) dan krijg je toch gewoon je desktop al te zien? Dan hoef je toch niet via cd naar je desktop.

Dus de vraag: met welke Linux werk je? Welke versie?

Linux opstart probleem

Ik heb Linux Mint (Desktop versie) op de server staan.
Als ik de Minecraft Server aan wil zetten (dit is een bestand in het mapje Minecraft_Server op de Desktop), dan moet ik eerst het mapje openen,
dan moet ik de Terminal openen, en als ik de server aan wil zetten moet ik de volgende commands in de Terminal zetten om de Minecraft server aan te zetten:

cd Desktop
cd Minecraft_Server
java -Xms1024M -Xmx1024M -jar craftbukkit.jar -o false
PAUSE

Wat ik wil, is dat ik bij het aanzetten van de server, niet eerst de Terminal hoeft te openen, en dan de commands in hoef te geven,
maar dat hij dat uit zichzelf doet. Dus bij het opstarten automatisch de commands uit laten voeren.

Alvast bedankt voor het antwoord,
Groet, Bas

Maak een scriptje (tekstfile met .sh extensie) en zet die in de /etc/init.d/ directory.

Voordat je dat doet, zet eerst even je files in een andere directory dan je "home" directory.. anders krijg je geheid permissieproblemen op een later tijdstip.

Je kan ook in je persoonlijke map een scriptje zetten die je dan in een map BIN zet.
Zo heb ik dat voor mijn updates gemaakt. Hoef ik alleen maar de terminal te starten en 1 woordje neer te zetten, de rest gaat vanzelf.

Geen idee of je dat script dan bij het opstarten al kan laten werken.

Welk script?

Hoe zou dit script er in mijn geval uitzien?
Alvast bedankt,
MVG Bas van Assen

Ik kan je daar niet bij helpen want ik heb geen Minecraft_Server. Dus ik zou niet weten hoe of wat.

Heb je zelf al gezocht op het internet? Misschien op Engelse Linux Mint/Ubuntu fora?

Mochten er hier geen reacties op komen dan raad ik je aan om de vraag op het Ubuntu forum te stellen of een Linux Mint forum. Daar zitten de die hards.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan