Linux OS wil niet installeren van USB of CD

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnose09

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2006
Ik heb het volgende probleem.

Het lukt mij niet te installeren van CD of USB.
  1. Ik heb de boot volgorde netjes aangepast
  2. Ik heb in het boot menu aangegeven dat ik van USB of CD wil installeren
  3. Vreemde is dat mijn Windows 7 CD wel wordt geaccepteerd
  4. Het is mij niet gelukt de BIOS the flashen (ik vermoed dat daar het probleem in zit)
  5. Ook Gparted werkt niet, start niet op vanaf CD (windows start meteen op)
  6. BIOS software van Acer is volgens mij alleen met Winflash dat niet werkt bij het installeren. Andere methode heb ik niet kunnen vinden.

Na opstarten krijg je door F12 te drukken de optie waar vandaan je wil installeren. Als ik CD kies dan zie ik dat de CD wordt benaderd maar dit wordt snel afgesloten waarna Windows 7 opstart.

Systeem: AcerPower 1000 (64bit)
Huidige OS: Windows 7 Home premium
BIOS versie: 2.4

Doel is installeren van Linux OpenElec.

Helaas krijg ik op het forum van Acer geen reactie en hoop dat ik hier wel hulp kan krijgen. Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Hoe heb je de USB stick gemaakt? Heb je er een opstartbare van gemaakt (met bijv. Yumi)?

Zo ja, formatteer 'm en probeer het nog eens opnieuw -> misschien is er iets fout gegaan
Zo nee, probeer een opstartbare USB stick te maken met Yumi -> je hebt een USB stick nodig van ong. 4 GB.

Succes :thumb:

Ook geprobeerd maar zonder resultaat.

Als ik de keuze om vanaf USB (of CD) selecteer start Windows op.

Als en boot doorloopt naar een andere optie kan het een aantal zaken zijn..
a. een vreselijke bios...
b. toch een foute CD of USB stick --> gebruik Rufus eens om een USB stick met een iso bootable te maken, altijd gelukt hier
c. heb je Winflash met R-muis als admin geinstalleerd...? Soms kan dat echt noodzakelijk zijn, ook al log je in als admin...

Dank je wel. Weer een stapje verder.

Nu volgens mij de juiste file (BIOS_R03-B0) gebruikt maar krijg de volgende melding:
1.png

En vervolgens:
2.png

Enig idee waar ik hierover documentatie kan vinden voor de AcerPower 1000? Youtube video is ook prima mocht die er zijn (ik kan deze info zelf nergens vinden).

Het vreemde is dat ik zowel 2x usb (verschillend) en een cd heb gemaakt voor installeren. Ik ga nog even proberen met usb stick 3 maar vrees het ergste.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan