linux partiesie verwijdert

Status
Niet open voor verdere reacties.

davidgor

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2012
hallo

nadat ik linux (fedora) had geinstaleert merkte ik dat ik veel tewijnig schijfruimte had gerzerveert voor progamas te instaleeren.
dus daarom heb ik de linux partiesie verwijdert en vervolgen c: der over gezet.
dus daarna herstarte ik en kreeg een fautmelding omdat de gegevens die op de linux partasie stonden verwijdert.
toen probeerde ik via de instalasie van verschilende distrubusies dit handmatig te doen.
dit werkte niet omdat het blijkt dat er iets mis is met mijn schijf(omdat ale bestande die op de linux partiesie stonden zwevende bestanden zijn geworden) ik weet dat je dit kunt oplosen door windows op te staren die repareert dit automatis .
ik denk al een manier heb gevonden om windows op te starten door op mijn usb stik grub4dos op gezet en vervolgens geprobeert menu.lst aan te passen maar ik heb geen idee hoe dit moet .

als iemant een idee geven.

@ marcel: dat is vermoedelijk het nieuwe vlamings. Dat begrijp zelfs ik, en Nederlands is mijn tweede taal.

@ts: kan je niet een linux liveCD opstarten, en dan via gparted de partities bewerken? Nu is je harde schijf grondig verprutst.

Alternatief kan je Windows opnieuw vanaf CD installeren en eerst de hele harde schijf aan Windows toekennen. Verder de harde schijf niet snel formatteren tijdens de installatie.
Later kan Linux zelf de partites aanpassen, verwijderen was niet nodig geweest.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan