linux & remote control: welke distro

Status
Niet open voor verdere reacties.

marsmannetje

Meubilair
Lid geworden
31 dec 2000
Waar zal ik eens mee beginnen?
Het systeem maar:
Pentium III (750 of 800)
512mb intern
De rest is niet zo interessant.

Wat wil ik bereiken?
1. Een pc die ik voor 80-90% ga gebruiken om te downloaden (torrent, dc++ en dergelijk). (de laatste 10-20% is het leren kennen van linux en daarmee experimenteren)

2. De pc wordt alleen aangesloten met voeding en een netwerkverbinding. Geen monitor, toetsenbord of muis.

Ik heb op dit moment kubuntu op het systeem staan. Het systeem draait verre van optimaal. Als ik lokaal aan het werk ga werkt het prima. Alle progs die ik nodig heb, die draaien. Het probleem ontstaan bij remote control.
Hierdoor krijg ik veel problemen. Simpel gezegd: na een tijd loopt heel de pc vast, wat bnij gebruik van vncserver ertoe leidt dat ik de pc keihard opnieuw moet opstarten.
Bij het gebruik van FreeNX loopt de boel remote ook vast, maar daar blijft de pc lokaal redelijk werken.

Ik heb kubuntu maar opgegeven. Dat systeem is leuk voor mensen die hun linux-bak puur lokaal gaan gebruiken ipv windows xp, maar voor mij is het niet geschikt.

Ik wil nu dus iets anders, maar twijfel over wat te proberen. Ik heb nu Fedora en Suse al gedownload.
Maar misschien kan ik beter iets anders proberen, om niet al te gefrustreerd te raken. (en ik ben al vrij gefrustreerd geraakt door kubuntu).
Is er een linux-distro extra geschikt voor het op afstand bedienen en draaien van programma's?

Als ik dit zo lees heb je geen grafische omgeving nodig.
naar alleen de mogelijkheid om de console over te nemen.

hiervoor kun je eigenlijk elke distributienemen. geen grafische omgeving opzetten en alleen de ssh server opstarten waardoor je dmv PuTTY vanaf een andere machine de console kan overnemen

kijk dan bijvoorbeeld naar een applicatie als mutella en gewoon de orginele bittorrent (linux varant)

Maar hoe werken die programma's dan?
Kan ik die dan gewoon op mijn windows-pc zien, of moet je die dan ook bedienen via de command prompt?
Dat laatste lijkt me namelijk niet alleen lastig, maar bij sommige progs die ik wil gebruiken zelfs onmogelijk.
(misschien is het wel een stomme vraag hoor, maar ja ik ben ook maar een beginneling)

In mutella zit bijvoorbeeld een web interface waarmee je vanaf een andere (windows) pc gewoon naar toe "surft" en dan de opdrachten geeft

de orginele bittorrent client zul je via de console moeten/kunnen bedienen

Welke andere programma's wil je gaan gebruiken op je linux server.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan