linux server

Status
Niet open voor verdere reacties.

basdebaas

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2008
hallo,

ik wil een server in mijn netwerk zetten voor filesharing en printen. ik wou hier graag linux voor gebruiken. maar ik weet niet echt welke distributie ik moet gebruiken, ik heb al wat op het forum rond gezocht maar niet echt wat kunnen vinden. ik wil dus een server voor files en printen die goed kan samen werken met xp & vista.

mvg,

Bas

al aan een nas gedacht als je een goeie neemt kan die ook printen.

ik heb er wel eens aan gedacht. welke zou ik moeten nemen dan? en kan dat dan ook op windows xp of vista draaien?

mvg,

Bas

voor je computer is een nas een externe hardeschijf en ze worden meestal via internet ingesteld zodat ze op elke pc werken en welke je moet nemen?
hoeveel gb wil je? daar hangt het vanaf kijk anders eens op tweakers.net

hallo snipeytje,

ik heb een beetje rond gegoogled en kwam op freeNAS uit, als ik het goed begrijp kan je een pc zonder besturingssysteem een cd in stoppen en dan start hij free NAS op. en dan kan ik via een web interface alles configureren. dus in die pc stop ik een externe hdd en die kan ik dan na een beetje configureren in het hele netwerk gebruiken, klopt dit? en ik heb dan ook geen beeldscherm nodig dus het blijft ook nog eens lekker compact. kan ik er dan ook een printer op aansluiten en gebruiken of moet ik dan een andere nas software hebben?

met vriendelijke groet,

of je er een printer op kan aansluiten weet ik niet. maar wat je over free nas zegt klopt. alleen zou ik er geen externe hd bij doen maar er een grote instoppen dit gaat namelijk sneller qua data overdracht en kost minder energie en minder apparaten die aanstaan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan